Dağ bisikleti lastiklerinin şişirilmesi: Hangi basınç seçilmeli?

Dağ bisikleti lastiklerinin şişirilmesi: Hangi basınç seçilmeli?

Yer tutuş, performans, güvenlik: dağ bisikleti lastiklerinizin basıncı, sürüşünüzü etkiler. Dağ bisikletiniz için doğru lastik basıncını nasıl seçeceğinizi açıklıyoruz.

Dağ bisikletlerinde, lastik basıncının uygun olması gerekir. Lastik tipi, sürücünün ağırlığı, arazi tipi, hava koşulları: dağ bisikleti lastikleriniz için doğru basıncı seçerken dikkate almanız gereken farklı etkenler vardır.

Seçtiğiniz basınç; hızınızı, performansınızı, yer tutuşunuzu ve sürüş sırasındaki rahatlığınızı etkileyecektir! Ayrıca, lastiğin patlamasını ve erken lastik aşınmasını önlemek için de önemli bir faktördür.

Her bir etkeni sırayla ele alalım!

Dağ bisikleti lastiklerinizi şişirmeden önce: lastik kenarındaki talimatlara dikkat edin

Üreticiye bağlı olarak talimatlar değişebilir. Dağ bisikletinizin lastiklerini şişirirken yapmanız gereken en iyi şey: lastiğinizin kenarına bakmaktır. Bir dizi sayı görürsünüz. Bu talimatlar şunları içerir:

> İnç ve/veya ETRTO standartlarındaki boyutlar (örneğin 29 × 2,3 ve 55-622)
> Üreticinin modeli ve markası
> Maksimum ve minimum lastik basıncı (jantlarınızın maksimum basıncının, özellikle karbon jantlar için farklı olabileceğini unutmayın)
> Lastiğin monte edildiği yön
> Parti veya seri numarası.

Bu bilgiler doğru basıncı seçmenize yardımcı olacaktır. Panik yapmayın: size her şeyi açıklayacağız!

Lastiğin kenarındaki basınçlara dikkat edin. Bunlar genellikle bir Tubetype (iç lastik) montajındaki minimum ve maksimum basınçlardır ve kullanımınız için önerilen" basınçlar" değildir.
Bu basınçları asla aşmayın, aksi takdirde lastiğiniz patlayabilir veya tekerlekleriniz hasar görebilir. Önerilen basınç lastik üzerinde belirtilir (örneğin: Önerilen Basınç 29 PSI / 2 BAR)

Dağ bisikleti lastiklerinin şişirilmesi: Hangi basınç seçilmeli?

Dağ bisikleti lastik basıncınızı seçmek: hangi faktörleri dikkate almalısınız?

Doğru lastik basıncını seçmek için şunları dikkate almanız gerekir:

> Dağ bisikleti lastiğinin türü

> Maksimum ve minimum basınç (bar ve/veya PSI cinsinden)

> Toplam ağırlık: dağ bisikleti ve tüm ekipmanlara sahip kullanıcı

> Dağ bisikleti lastiğinin boyutları

> Arazi türü

> Hava koşulları

> Ön ve arka tekerlekler arasındaki farklar

1/ Dağ bisikleti lastiğinin türü

Kendinize sormanız gereken ilk soru: ne tür bir dağ bisikleti lastiğini şişirmek istiyorsunuz? 2 ana dağ bisikleti lastiği türü vardır:

> Bir iç lastiğe sahip TubeType dağ bisikleti lastikleri en yaygın olanlardır.

> Tubeless Ready dağ bisikleti lastikleri iç lastikli veya iç lastiksiz şekilde kullanılabilir. Bu lastikler, Tubeless formatında (iç lastiksiz) olduğunda, TubeType'a kıyasla basıncı nispeten düşürmemizi sağlar (yaklaşık 0,5 bar daha az). Bu şekilde, yer tutuşu ve lastiğin karkasından yararlanmamızı sağlar.

Tubeless lastiklerin esas avantajı patlamaya karşı dayanıklı olmasıdır. Patlama önleyici sıvı, lastiğiniz patlasa bile sürüşe devam etmenizi sağlar ve mekanik olarak, iç lastik olmadan patlama riski yoktur. Tubeless ayrıca iç lastik ile lastik arasındaki sürtünmeyi de ortadan kaldırır, böylece dağ bisikletiniz daha verimli olur ve lastik daha iyi deformasyona sahip olur.

Lastiklerinizi değiştirmeniz mi gerekiyor? Doğru dağ bisikleti lastiklerini seçme konusundaki tavsiyelerimizi okuyun.

İnceleme: tubeless dağ bi̇si̇kleti̇ lasti̇kleri̇ni̇ şi̇şi̇rmek i̇çi̇n doğru basınç ne kadar olmalı?

Bu iç lastiksiz teknoloji ile patlaklar ve yer tutuşu kaybetme riski geçmişte kaldı.

Tubeless dağ bi̇si̇kleti̇ lastikleri, lastiklerinizden en iyi şekilde yararlanmanın harika bir yoludur. Basınç, Tubetype lastiğe göre daha düşüktür (yaklaşık yarım bar). Daha az şişirildiğinde, lastiğin "karkası" zeminle temas edebilecektir. Hem de iç lastik engellemezken.

Patlama, rahatlık, performans... Tubeless lastiklere geçmenin tüm avantajlarını anlatıyoruz!

Dağ bisikleti lastiklerinin şişirilmesi: Hangi basınç seçilmeli?

2/ Maksimum/minimum ve önerilen dağ bisikleti lastik basıncı

Her lastik üreticisi, dağ bisikleti lastikleri için minimum ve maksimum (ve önerilen) basınçları belirler. Bu değerler PSI ve Bar cinsinden ifade edilir. Göstergeli dağ bisikleti pompalarında genellikle bu 2 değeri görürsünüz.

Bu değer lastiğinizin kenarında nasıl gösterilir?

Örneğin: Competition rec. Pressure (Önerilen Basınç) 29 PSI/2 Bar ve Max. Pressure (Maksimum Basınç) 80 PSI 5,5 Bar.

Bu, önerilen basıncın 29 PSI / 2 bar olduğu anlamına gelir. Maksimum lastik basıncı 5,5 barı geçmemelidir (bu bir dağ bisikleti için yüksek bir basınçtır).

Not: Önerilen basınç her zaman lastiğin kenarında gösterilmez.

3/ Kullanıcının ve dağ bisikletinin toplam ağırlığı

Ekipmanlı halde ağırlığınız ve dağ bisikletinizin ağırlığı, doğru dağ bisikleti lastiği türünü ve her şeyden önce şişireceğiniz basıncı seçmek için gerekli faktörlerden biridir.

Toplam ağırlığınız ne kadar fazlaysa, lastik basıncı da o kadar yüksek olacaktır.

Kullanıcı ağırlığı için, birçok üretici düşük, orta ve yüksek basınçları içeren bir önerilen basınçlar tablosu sunar.

Bu önerilen basınçların ekipmanlı haldeki ağırlığınıza (kask, ayakkabı, çanta vb.) göre belirlendiğini unutmayın.

4/ Boyutlar: dağ bisikleti lastiğinin genişliği veya kesiti

Çoğu zaman, lastik boyutları standart boyutlarda, yani inç cinsinden ifade edilir.
Örneğin: 29 × 2.2, ilk kısım (29") tekerlek boyutunun çapına karşılık gelir, ikincisi (2.2") dağ bisikleti lastiğinin genişliğine (veya kesitine) karşılık gelir.

Çeşitli lastik genişlikleri vardır: 2.1, 2.2, 2.3... ve hatta 2.8!

Lastiğiniz ne kadar genişse, zeminle o kadar fazla temas eder. Mükemmel yol tutuş ve verim sağlamak için lastiğiniz ne kadar genişse, o kadar düşük basınçla sürebilirsiniz.

Farklı üreticiler arasındaki lastik ebatlarını karşılaştırmak için ETRTO'nun (Avrupa Lastik ve Jant Teknik Organizasyonu) standartlaştırılmış ebatlarını da bulabilirsiniz. Burada milimetre cinsinden ifade edilirler:

Örneğin: 50-559 50 mm lastik genişliğine karşılık gelir. 559 dağ bisikleti lastiğinin iç çapına karşılık gelir.

Dağ bisikleti lastiklerinin şişirilmesi: Hangi basınç seçilmeli?
Dağ bisikleti lastiklerinin şişirilmesi: Hangi basınç seçilmeli?

5/ Arazi tipi

Bugün dağ bisikleti sürerken nasıl yollardan gideceksiniz? Kayalık mı? Eğimli mi? Arazi türü, ideal lastik basıncının hesaplanmasında rol oynar.

Bu çok açıktır: bir bisiklet lastiği engebeli bir arazide, çamurlu bir çayırda olduğu gibi performans sağlamaz (ve bu nedenle aynı basınca sahip olmaz).

Arazi ne kadar kayalık veya ıslaksa, dağ bisikleti lastiğinizin yer tutuşu için gereken basınç o kadar düşük olur. Arazi ne kadar inişli çıkışlıysa, hızı artırmak için o kadar yüksek basınca ihtiyaç olur.

6/ Ön ve arka tekerlekler: dağ bisikleti lastik basınçları farklıdır

Son aşama: ön ve arka tekerlekler arasındaki basınç farkıdır. Kural oldukça basittir: arka tekerleğin ön tekerleğe göre daha yüksek bir basınca ihtiyacı vardır.

Neden mi? Çünkü vücudunuzun ağırlığı dağ bisikletinizin arkasına daha fazla dayanır, ama hepsi bu da değil! Ön tekerlek engelleri aşmada daha iyidir, bu nedenle engel aşıldıktan sonraki hafifliğe uyacak şekilde biraz daha düşük bir basınç gerekir. Arka tekerlek ise daha çok bisikleti itmek için kullanılır, bu nedenle performansı/verimliliği artırmak için daha fazla şişirilmiş bir lastik gerekir.

Lastik hafif kalmalıdır: arka tekerlekte en fazla 0,1 veya 0,2 bar ile başlamanızı öneririz. Ardından rahatlığınıza göre ince ayar yapın!

Dağ bisikleti lastiklerinin şişirilmesi: Hangi basınç seçilmeli?

Bir dağ bisikleti lastiğini aşırı veya yetersiz şişirmenin riski nedir?

Yetersiz şişirme: Ana risk performans kaybıdır. Özellikle engebeli arazilerde yavaşladığınızı hissedersiniz. Eğer böyle hissediyordanız, patikalarda basınca biraz daha Bar ekleyin. Teknik olarak az şişirilmiş bir Tubetype lastik, patlama riskini artırabilir. Ayrıca lastik sırtının aşınmasına da sebep olur.

Aşırı şişirme: zeminle temas alanının azalması anlamına gelir. Bu durum özellikle engebeli, kayalık arazide engelleri aşarken fark edilir. Yüksek basınçla darbe emicilik çok iyi olmaz. Bu da sürüş rahatlığını azaltır. Daha yumuşak zeminlerde (çamurlu, kumlu vb.) bu durum düşme riskine bile yol açabilir.

Dağ bisikleti lastiğinizin doğru şekilde şişirilmesi

Basınç ayarlarınızı doğru yapmanın en iyi yolu pratik yapmaktır!

Mümkün olduğunca çok zemini (çamurlu, bozuk zemin, çalılık, kaldırım taşları gibi) kapsayan kısa bir rota (5-10 dakika) belirleyin. Lastiklerinizi önerilen yüksek basınca kadar şişirin ve bir tur atın. Lastik çok sertse ve viraj alırken yeterli rahatlığa veya tutuşa sahip değilseniz, basıncı düşürün. Lastiklerinizde ideal basıncı bulana kadar bu aşamayı tekrarlayın.

Daima yanınıza bir bisiklet pompası alın. Oldukça faydalı olur!

Özetle, bir dağ bisikletçisi olarak lastik basıncınızı kontrol edin!

Kısacası, basıncı ne kadar düşük olursa, lastik o kadar iyi ve rahat olur. Basıncınız ne kadar yüksekse, lastik o kadar fazla hız ve performans sağlar. Lastiğinizin hacmi ne kadar büyükse, basınç o kadar düşük olur.

Dağ bisikleti lastiklerinin şişirilmesi: Hangi basınç seçilmeli?

DECATHLON ürününüzle ilgili yardıma mı ihtiyacınız var?

"Kullanım kılavuzu, kurulum, yedek parçalar, atölye randevusu... Bizden bir alışveriş yaptınız ve yardıma mı ihtiyacınız var?
Ürününüzle ilgili tüm yardımları destek sayfamızda bulabilirsiniz! "

Artık sadece lastiğinizi seçmek için değil, aynı zamanda rahatlığınız ve güvenliğiniz için kullanacağınız ideal basıncı seçmek için de ihtiyacınız olan tüm bilgilere sahipsiniz. Bu yüzden daha fazla beklemeyin! Bisikletinize binin ve bir sonraki dağ bisikleti gezinizde açık havanın tadını çıkarın.

Doğru şişirilmiş bir lastik, yaptığınız sporun önemli bir parçasıdır. Bu nedenle lastik basıncını düzenli olarak kontrol etmeyi unutmayın.