ROCKRIDER AM FIFTY S DAĞ BİSİKLETİ

REF: 8641873

ROCKRIDER AM 50S DAĞ BİSİKLETİ

2021

AM 50S dağ bisikletinizin HAZIRLANMIŞ ARAZİLERDE ve TEKNİK PARKURLARDA sürüş için tasarlanmıştır.

Tam süspansiyonlu AM 50S dağ bisikletimizin bu modeli, hazırlanmış arazilerde ve teknik parkurlarda sürüş keyfini deneyimlemenizi sağlar. Bu bisiklet, All Mountain ürün gamındaki en işlevli bisiklettir. Ürün avantajı: L, XL için 29" inç S ve M için 27.5" inç lastik.

Rockrider am fifty s dağ bisikletinin tanıtımı

ROCKRIDER AM FIFTY S DAĞ BİSİKLETİ

İlk kullanım

Fren rodajı yapma

Bisikletiniz atölyeden çıktığında fren balataları ve rotoru yenidir, bu nedenle fren performansı düşmüştür. Soğuk havalarda ve sürekli yapılan sert frenleme (örneğin yokuş aşağı) fren balatalarının aşırı ısınmasına ve "buzlanmasına" neden olabilir.

Frenleri kullanılamaz hale getiren bu durumdan kaçınmak için fren rodajı yapmanızı öneririz. Fren başına yaklaşık on kez frene basıldıktan sonra rodaj yapılmış olur. Frenleme, her seferinde sadece bir fren kullanarak jantı kilitlemeden 25 km/s'den 5 km/s'ye ani bir şekilde yavaşlamak anlamına gelir.

Balataların üzerinde ince, pürüzsüz, parlak bir tabaka görünüyorsa, muhtemelen buzlanmışlardır. Bu sorunu düzeltmek ve atmaktan kaçınmak için, nispeten ince bir zımpara kağıdı (p120) ile hafifçe zımparalayarak buzlanmayı giderebilirsiniz. Balataları zımparalarken eldiven ve maske takmayı unutmayın. Son olarak, fren balatalarınızı yeniden takın ve yeni bir rodaj yapın.

FREN RODAJI YAPMA
Tubeless lastiklerimin lastik basıncının belirlenmesi

TUBELESS, lastiğin işlevinden en iyi şekilde yararlanmanın iyi bir yöntemidir. Basıncı tüp tipinde bir lastiğe göre daha düşüktür (yaklaşık yarım bar). Lastik "karkası" zeminle daha az şişirilmiş şekilde temas edecektir. Hem de iç lastik tarafından engellenmeden.

Tubeless lastiklerde amaç basıncı düşürmektir, böylece engel üzerinden geçerken jant yere değmeden lastikten en iyi şekilde yararlanabilirsiniz.

Jantlarınız karbondan yapılmışsa, TUBELESS aksam üzerinde 3 bar basıncı aşmamaya dikkat edin, çünkü deforme olabilirler.

Doğru şişirilmiş bir lastik, yaptığınız sporun önemli bir parçasıdır. Lastik havasını düzenli olarak kontrol etmeyi unutmayın.

NOT: Jantlarınızın aksine, HUTCHINSON TORO lastikleriniz TUBELESS uyumlu değildir. TUBELESS sisteme geçmek istiyorsanız, lastikleri değiştirmeniz gerekir.

TUBELESS
Maşa ayarımı belirleme

ROCKSHOX RECON maşanızın sürüş tarzınıza, araziye ve zevkinize, ancak her şeyden önce kilonuza uyacak şekilde ayarlanması gerekir.

Maşa için önerilen basıncı ve sekmeyi öğrenmek için aşağıdaki bağlantıya tıklayın. Ardından sizden ekipmanınızın tümüyle beraber ağırlığınızı (kask, ayakkabı ve suluklu sırt çantası) ve bisikletinizin modelini belirtmeniz talep edilecektir: Bir MTB (Dağ bisikleti).

Uygulama, önerilen basıncı (psi olarak) ve sekmeyi, tamamen sıkılmış konumdan başlayarak saat yönünde (yavaş pozisyon)
klik sayısı cinsinden hesaplar.
Basınç, SAG olarak adlandırılan ve sürücünün üzerine bindiğinde süspansiyon sapmasının yüzdesini belirlemek için kullanılır. Daha yumuşak bir sürüş veya daha fazla rahatlık için yüksek bir SAG (%30 ila %35 arasında) tercih edilir. Daha rekabetçi, yüksek performanslı antrenman için, daha sert bir doku tercih ediyoruz (%20 ila %25 arasında).

Sekme süspansiyonun bir darbeyi emdikten sonra ilk konumuna dönme hızını belirler. Sekmeyi fiziksel koşullarınıza ve sürüş seviyenize göre ayarlamanızı öneririz. Sekme ayarlayıcısı maşanın sağ kılıfının altında bulunur (resme bakın).

Artık maşanız için önerilen ayarları belirlediğinize göre, "MAŞAMIN AYARLANMASI" bölümüne göz atabilirsiniz.

MAŞANIN AYARLANMASI
Maşamın SAG ayarını yapma

Maşanız için istediğiniz ayarlara karar verdikten sonra,size eşlik edecek birine ve süspansiyon için yüksek basınçlı bir pompaya ihtiyacınız olacaktır.

Maşanızın SAG ayarını nasıl yapacağınızı öğrenmek için videoyu izleyebilirsiniz.

NOT: Valf kapağının sadece valfi tozdan korumak için orada bulunduğunu ve süspansiyon basıncını hiçbir şekilde muhafaza etmediğini lütfen unutmayın. Bu yüzden çok sıkı vidalamaya gerek yoktur!

Amortisörümün sertliğini ayarlama

İstikrarlı yol tutuşuna sahip bir dağ bisikleti için, maşanın SAG değerini amortisörünkiyle uyumlu hale getirmenizi öneririz. Kullanımı, maşanızla neredeyse aynıdır:

Size eşlik edecek birine, süspansiyon için yüksek basınçlı bir pompaya, bir cetvele veya mezuraya ihtiyacınız vardır.

Öncelikle, amortisörünüz için önerilen ayarlara göre süspansiyonunuzu şişirin. Daha sonra yanınızdaki kişiden dağ bisikletini sabitlemesini isteyin, böylece siz bisiklete binebilirsiniz. Bisiklet üzerinde dengelendikten sonra sapmanın uzunluğunu ölçün. SAG değerini artırmak için süspansiyon basıncınızı düşürün ve düşürmek için süspansiyonunuzu biraz daha şişirin.

Maşada olduğu gibi, daha yumuşak bir sürüş veya daha fazla rahatlık için yüksek bir SAG (%30 ila %35 arasında) tercih edilir. Daha rekabetçi, yüksek performanslı antrenman için, daha sert bir doku tercih ediyoruz (%20 ila %25 arasında).

NOT: Valf kapağının sadece valfi tozdan korumak için orada bulunduğunu ve süspansiyon basıncını hiçbir şekilde muhafaza etmediğini lütfen unutmayın. Bu yüzden çok sıkı vidalamaya gerek yoktur!

Amortisör

Dağ bisikletimin bakımını yapıyorum

Sporunuzu daha keyifli hale getirmek için dağ bisikletinizin bakımını yapmak, bileşenlerin kullanım ömrünü uzatmak çok önemlidir. Temiz bir bisikletin estetik görüntüsünün yanı sıra, bakımının ihmal edilmesi kazalara yol açabilecek bir dizi soruna neden olabilir: sıkışmış kablolar, pas, sızıntı, erken aşınma...

Doğru bakım sportif faaliyetlerinize fayda sağlayacak, bileşenlerinizin ömrünü uzatacak ve bisikletiniz çevre üzerinde daha az etki yaratacaktır.

İlk sürüşlerde bazı bileşenler hafifçe yerinden oynayabilir.
Bu yüzden dağ bisikletinizi satın aldıktan itibaren 6 ay boyunca size ücretsiz bakım hizmeti sunuyoruz.

Dağ bisikletimi nasıl temizleyebilirim?

Dağ bisikletinizi düzgün şekilde temizlemek için bir temizlik ürünü, bir sünger ve fırça temin edin.

Temizlik ürünlerini uygulamadan önce bisikleti su ile yıkayın. Ardından ürünün etkili olması için sünger ve fırça kullanın. Bisikleti durulamadan önce ürünün etki ettiğinden emin olun.
Mekanik bileşenlere zarar vermemek için durulama işlemi belli bir mesafeden yapılmalıdır.
Son olarak, bisikletinizi temiz, yumuşak ve kuru olan bir bezle kurulayın.

Aynı zamanda yüksek basınçlı bir temizleyici kullanmaktan da kaçınmalısınız, çünkü su bilyeli rulmanlara nüfuz edebilir ve dağ bisikletinize kalıcı olarak zarar verebilir.

Fren balatalarını değiştirme

İlk olarak jantı çıkarın. Ardından balataları çıkarmak için pistonları orijinal konumlarına geri getirmek için bir balata ayırıcı veya bu mümkün değilse büyük bir düz tornavida kullanın.

Balataları yerinde tutan pimi çekin ve balataları yuvalarından çıkarın. Geri çekme yayını aralarına yerleştirerek yeni balataları hazırlayın.

Yeni balataları fren kaliperine doğru yönde yerleştirin (sağ için R/RIGHT ve sol için L/LEFT). Vida ve pimi takarak işlemi tamamlayın.

Tekerleği yeniden takabilir, sonra balataları bir araya getirmek için frenlerinizi yaklaşık on kez pompalayabilirsiniz. Son olarak, balataların düzgün bir şekilde oturduğundan ve diske sürtünmediğinden emin olmak için görsel olarak kontrol edin. Yeni fren balatalarınızın rodajını yapmayı unutmayın.

Hidrolik disk kaliperinin ayarlanması

Bu işlemi yapabilmek için 5 mm'lik bir alyan anahtarına ihtiyacınız var.

Fren kaliperini sökün ve fren kolunu çevirin. Kaliperi 9,5 Nm’ye kadar tekrar vidalamadan önce fren kolunun çalışır vaziyette olması gerekir.

Ardından, disk ve balataların hala temas edip etmediğini kontrol edin.

HİDROLİK DİSK KALİPERİNİN AYARLANMASI

Fren sistemimin havasını alma

Fren kolunuz gevşekse ve/veya fren yapmadan önce gidonla temas ediyorsa, fren sisteminizin havasını almanız gerekir. En iyi frenleme performansını korumak için frenlerinizin yılda bir kez havasının alınmasını öneririz.

İşlem nispeten karmaşıktır ve özel aletler gerektirir. Kendinize güvenmiyorsanız veya doğru aletlere sahip değilseniz, teknisyenlerimizin bu işlemi gerçekleştirmesi için DECATHLON atölyelerimizden birini ziyaret edebilirsiniz. İşlemi kendiniz yapmak istiyorsanız, frenleriniz için sayfanın alt tarafında bulunan KULLANIM KILAVUZLARI bölümünden video ve bakım talimatlarını inceleyebilirsiniz
.
NOT: Video, Bleeding Edge teknolojisine sahip SRAM fren kaliperleri için hazırlanmıştır. Kaliperleriniz bu teknolojiye sahip değidlir, ancak işlem aynıdır, sadece tıpa farklıdır.

Maşamın bakımı

Maşa bir dağ bisikletinde en yoğun kullanılan bileşenlerden biridir ve teknik arazide rahatlık ve tam güvenlik sağlamak için dikkatli bir şekilde bakımı yapılmalıdır. Bu nedenle maşanıza düzenli olarak bakım yapmanızı öneririz.

Maşalarınızın olabildiğince uzun ömürlü olmasını sağlamak için bir takım bakım kontrolleri yapmanız gerekir:

Her gezintiden sonra kirlenme önleyici vidalardaki ve bağlantılardaki tozları temizlemeyi unutmayın. Bu, kaplamaya kir girmesi riskini en aza indirecektir. Ayrıca kurumayı önlemek adına bağlantı noktalarına biraz SRAM Butter gres yağı uygulayabilirsiniz. Fakat, toz birikmesini önlemek adına fazlalıkları silin.

En uygun dahili yağlamayı garanti etmek için bisikleti gece boyunca baş aşağı (tekerlekler yukarıda olacak şekilde) koyabilirsiniz. Yağ, kaplamaların içindeki sıyırıcı conta köpüklerini tekrar dolduracaktır.

Sonraki iki bakım, maşanın sökülmesini gerektirdiğinden daha karmaşıktır. Kendinize güvenmiyorsanız veya doğru aletlere sahip değilseniz, dağ bisikletinizi DECATHLON atölyelerimizden birine bırakabilirsiniz. Teknisyenlerimiz bakımı sizin için yapacaktır. Kendiniz yapmak istiyorsanız, sayfanın altındaki KULLANIM KILAVUZLARI bölümünde maşanız için kullanım kılavuzuna bakabilirsiniz.

50 saatlik antrenmandan sonra, yağlama yağı, köpük ve bağlantıların değiştirilmesi gibi temel bakımlar yapabilirsiniz.

200 saatlik antrenmandan sonra, bütün bağlantıların, yağlama sıvısının ve amortisör kartuşundaki yağın değiştirilmesi de dahil olmak üzere maşanıza tam bakım yapabilirsiniz.

Amortisörümün bakımı

Maşada olduğu gibi, amortisör de teknik arazilerde rahatlık ve tam güvenlik sunmak için oradadır. Bu nedenle amortisörünüze düzenli olarak bakım yapmanızı öneririz.

Amortisörünüzün olabildiğince uzun ömürlü olmasını sağlamak için bir takım bakım kontrolleri yapmanız gerekir:

Her gezintiden sonra kirlenme önleyici vidalardaki ve bağlantılardaki tozları temizlemeyi unutmayın. Bu, amortisörün içine kir girmesi riskini en aza indirecektir.

Sonraki iki bakım, amortisörün sökülmesini gerektirdiğinden daha karmaşıktır. Kendinize güvenmiyorsanız veya doğru aletlere sahip değilseniz, dağ bisikletinizi DECATHLON atölyelerimizden birine bırakabilirsiniz. Teknisyenlerimiz bakımı sizin için yapacaktır. Kendiniz yapmak istiyorsanız, sayfanın altındaki KULLANIM KILAVUZLARI bölümünde maşanız için kullanım kılavuzuna bakabilirsiniz.

50 saatlik antrenmandan sonra, hava haznesindeki bağlantı noktalarını değiştirebilirsiniz.

100 saatlik antrenmandan sonra, bütün bağlantıların, yağlama yağının ve amortisör kartuşundaki yağın değiştirilmesi de dahil olmak üzere amortisörünüze tam bakım yapabilirsiniz.

ROCKRIDER AM FIFTY S DAĞ BİSİKLETİ
Teleskopik sele borusunun bakımını yapmak

Gezintiden sonra, sele borunuzu temiz bir bezle iyice temizlemeyi unutmayın.
Tazyikli veya çok fazla su ile yıkamaktan kaçının, çünkü bu bisikletinize zarar verebilir.
Hafif nemli bir bez yeterli olacaktır.  

ROCKRIDER AM FIFTY S DAĞ BİSİKLETİ
Zincirimin aşınmasını kontrol etme

Aşınmış zincir yetersiz vites geçişine ve ruble ile aynakol dişlisinin erken aşınmasına neden olur.

Aşınmayı test eden cihazı kullanarak zincirinizdeki aşınmayı kontrol edebilirsiniz. Test cihazı üzerindeki arkalığı zincir üzerindeki iki bakla arasına yerleştirin ve zincirin diğer tarafını zincirin üzerine bırakın. İki bakla arasında tamamen çökerse, zincir aşınmış anlamına gelir ve rubleye ve aynakol dişlisine zarar vermemek için hızla değiştirilmesi gerekir.

%50 aşınmadan sonra zincirinizi değiştirmenizi öneririz. Bu oran %75'in üzerindeyse zinciri, rubleyi VE aynakol dişlisini değiştirmeniz gerekir; bu yüzden vites sisteminizin erken aşınmasını önlemek için zincirinizi düzenli olarak değiştirmeniz en iyisidir.

BİSİKLET ZİNCİRİ AŞINMASI TEST CİHAZI

Dağ bisikletimi onarıyorum

Dağ bisikleti antrenmanı zaman zaman zorlayıcı ortamın kırılmalara yol açabileceği zor bir spordur.
Mükemmel bir bakım yapılsa bile, bazı bileşenler yaygın şekilde bozulabilir.

Çoğu bisiklet onarımı nispeten kolaydır ve bunları gerçekleştirmenize yardımcı olacağız.
Bununla birlikte, kendinizi rahat hissetmiyorsanız veya doğru aletlere sahip değilseniz, teknisyenlerimizin çerçevenizi tamir etmekten memnuniyet duyacağı bir DECATHLON atölyesine gidin.

Dağ bisikletinizi tamir etmek, lastik patlaması, zincir kırılması veya diğer aksilikleri önlemek için dağ bisikletinizi uygun şekilde hazırlamayı unutmayın.
Bazı aletler sadece bisiklet parçalarına özeldir (zincir anahtarı, ruble sökme anahtarı, vb.) ve diğerleri daha yaygındır (alyan anahtarları, pense, vb.).
Burada, dağ bisikletinizin bakımı ve onarımı söz konusu olduğunda çok yardımcı olacak ürünlerden bir derleme bulunmaktadır.

Tüp tipli patlağın onarımı

Bir patlağı onarmak için şu ürünleri kullanın: bir pompa, bir kova su, bir bez ve bir iç lastik seti.

İç lastiğe biraz hava basıncı uygulayın. Deliğin yerini tespit etmek için iç lastiği suyun içinden ya da ağzınızla üfleyerek havanın çıktığını hissedebilir ve deliğin yerini tespit edebilirsiniz.

Deliğin yerini tespit ettikten sonra, iç lastiği bezle kurulayın ve setle birlikte verilen zımpara kağıdını kullanarak zımparalama aşamasına geçin. Bu şekilde, yapıştırıcı iç lastiğe daha kolay yapışır ve maksimum tutuş sağlar.

Yapıştırıcıyı deliğin etrafına bolca sürün ve 3 ila 5 dakika bekleyin.

Ardından, yamayı deliğin üzerine yapıştırın ve birkaç dakika bekletin.

Daha sonra iç lastiği lastiğe yeniden takabilirsiniz!

ROCKRIDER XC 500 29" EAGLE LIGHT MAVİ

Tubeless patlağın onarımı

TUBELESS lastiği onarmak için şu adımları izleyin:

1/ Yabancı maddeyi lastikten çıkarın.
2/ Yapıştırıcı kaplı rayba ile deliği temizleyin.
3/ Fitili fitil anahtarına sokun. Hava sızdırmazlığını garanti eden şey bu olduğundan basınç uygulamaktan çekinmeyin!
4/ Fitili ve fitil anahtarını yapıştırıcı ile kaplayın.
5/ Fitilin yarısını lastiğin deliğine sokun.
6/ Fitili anahtardan yavaşça çıkarın.
7/ Fitili lastik karkasından 3 mm kesin.

Bu onarım 6 mm'ye kadar olan küçük patlaklar için mümkündür, fakat patlak daha büyük ise lastiği değiştirmek en iyisidir.  

TUBELESS ONARIM SETİ
Jantı düzeltme

Engellerin üzerinden geçerken jant tellerinizdeki gerilim değişebilir ve jantınız bükülebilir.

İlk sürüşlerde bisikletin birçok parçası kendiliğinden hareket edeceğini ve yerine oturacağını unutmayın. Örneğin, jant tellerinin “çatırdadığını” duyabilirsiniz. Bu çatırdamalar, kurulum sırasında oluşan artık kavisten kaynaklanmaktadır. Ancak, jant yamuk olmamalıdır. Ancak böyle bir durumda, DECATHLON atölyelerimizden birinde 6 aylık ücretsiz kontrolünüzden yararlanarak bu küçük yamukluğun yeniden ayarlanmasını sağlayın.

Jantı kendi başınıza sökmek için en azından bir jant teli anahtarına ve opsiyonel olarak bir merkezleme ayağına ve bir hizalama göstergesine ihtiyacınız olacaktır.

Bisikletinizi bir bisiklet standına yerleştirin veya sele üzerinde ters çevirin. Jantı sökün ve lastiği ve iç lastiği çıkarın. Lastiği bisiklete (veya merkezleme sehpasına) takmadan jantı yeniden monte edin, sonra janta bakacak şekilde durun. Jantı döndürün ve bisiklet kadrosuna göre doğru şekilde dönüp dönmediğini kontrol edin. Jant düşey eksene göre yukarı veya aşağı hareket ediyor gibi görünüyorsa, bir "atlama" olduğunu, jant yatay eksende salınıyor gibi görünüyorsa, bir "yalpalama"

olduğunu söyleriz. Bu durumu düzeltmek için yalpalamadaki veya atlamadaki jant teli gerginliğini sıkmanız veya gevşetmeniz yeterlidir. Jantınızı düzeltmek için DECATHLON atölyelerimizden birine başvurabilirsiniz.

Vites sistemimin kabloları ve dış kablolarını değiştirme

Arka vites geçişleri düzgün olmuyorsa ve vites kolunuz düzgün tepki vermiyorsa, kablolar ve fren kablolarınız sıkışmış olabilir.

Ardından vitesin sorunsuzca değişmesi için bunları değiştirmeniz gerekir. DECATHLON atölyelerimizden birinde bir teknisyen çağırabilir veya bu videoyu izleyerek değişimi kendiniz yapabilirsiniz.

NOT: Dağ bisikletinizi düzenli olarak ıslak veya çamurlu koşullarda kullanıyorsanız veya bol suyla yıkıyorsanız, kablo ve fren kablolarının daha sık değiştirilmesi gerekir. Kirler fren kablosunun içine girdiği için bisikleti tazyikli suyla yıkamamanızı öneririz.

VİTES SİSTEMİ KABLOSUNU DEĞİŞTİRME

Teleskopik sele borusundaki kabloları ve dış kablolarını değiştirme

Teleskopik sele borunuz artık işlevini kaybetmişse veya kolun "gevşediğini" hissediyorsanız, kablo sıkışmış olabilir. Kabloyu ve kılıfı değiştirmek için bu videoyu inceleyin.

NOT: AM FIFTY S dağ bisikletinizdeki kablo geçişi biraz farklıdır: kablo dıştan aşağı doğru borunun altından geçer ve sele borusuna aynakolun orta göbeğin hemen üstünden girer.

ROCKRIDER AM FIFTY S DAĞ BİSİKLETİ

Kadro kulağı değişimi

Bükülmüş kadro kulağı, aktarıcının yanlış konumlanmasına ve doğru şekilde çalışmamasına neden olur.

Bisikletin arkasına geçin ve aktarıcının konumuna bakın.
Kadro kulağı büküldüyse veya kırıldıysa, değiştirmek için bir DECATHLON atölyesine gidin veya bu SRAM TECH videosunu izleyerek kendiniz değiştirin.

NOT: Videoda evrensel bir kadro kulağı gösterilmektedir, ROCKRIDER XC/AM kadro kulağı için işlem aynıdır

Zincirimi onarma veya değiştirme

Zinciriniz mi koptu? Onarımı kendiniz yapmak için bu videoyu izleyin veya bu işlemin teknisyenlerimiz tarafından yapılması için DECATHLON atölyelerimizden birine gidin.

Eğer kendiniz yapmak istiyorsanız, lütfen şunları yanınızda bulundurun: bir 12V zincir baklası anahtarı, zincir baklası pensesi, yeni bir zincir ve zincir baklası.

Zinciri son dişlinin üzerine yerleştirin. İlk olarak, zincir takılabilir pensesi veya zincir baklası aleti kullanarak zincir baklasını sökün, ardından eski zinciri vites sisteminden çıkarın. İdeal uzunluğu daha kolay belirlemek için yeni zinciri son dişlilere ve en küçük aynakol yaprağına yerleştirin. Zincir, aktarıcının üst jantın makarasına yakın ve aynı hizada olmalıdır. Uzunluğu ayarladıktan sonra, zincir baklası anahtarıyla zinciri kesin.

Son olarak, zincir baklasını kavisli tarafı zincirden uzağa bakacak şekilde zincire monte edin. Zincir baklasını üst kısmına yerleştirmek için aynakolu çevirin ve ideal konuma sabitlendiğinden emin olmak için elinizle aşağı bastırın.

Dağ bisikleti gezintilerinizde yanınıza zincir baklası almayı unutmayın. Zincir kırılırsa, yerinde kolayca onarabilirsiniz.

NOT: 12 vitesli bir rublede, zincirin vites sisteminden geçmesini kolaylaştırmak için zincir baklası hafifçe kavislidir. Dikkat edin, 11 veya daha az vitesli bir çabuk sökülebilen bakla böyle bir vites sisteminde bloke olacaktır.

Rublemi değiştirme

Rublenin aşınmasını kontrol etmek için dişlilerinizin durumuna bakmanız yeterlidir. Dişliler keskinse, ruble değiştirilmelidir. Yıpranmış bir zincirin rublede daha fazla aşınmaya neden olacağını unutmayın, dolayısıyla zincirinizin durumunu düzenli olarak kontrol edin.

Rublenizin bir DECATHLON atölyesinde değiştirilmesini sağlayabilir veya işlemi kendiniz yapabilirsiniz.

Bunu yapmak için uyumlu bir ruble sökme anahtarına ve bir zincir anahtarına ihtiyacınız olacaktır. Arka jantı çıkarın ve zincir anahtarınızı rublenin dönüşünü engellemek için yeterince büyük bir dişliye yerleştirin. Ardından ruble sökme anahtarını rublenin ortasına yerleştirin ve anahtarla dönüşü engellerken bir anahtar kullanarak rubleyi sökün. Rubleniz artık tekerlekten ayrılmıştır ve kolayca çıkarabilirsiniz.

Bu yeni rubleyi takmadan önce, freewheel gövdesini iyice temizleyin. Potansiyel başka bir sökmeyi kolaylaştırmak için olukları hafifçe yağlayabilirsiniz. Yeni rublenizi freewheel gövdesine yerleştirin ve tümünü sıkın. Aşırı sıkmanın anlamı yoktur, eğer bir tork anahtarınız varsa sıkmak için 40Nm'ye ayarlayabilirsiniz.

NOT: Vites sistemi organı bileşenlerinizin uyumluluğunu her zaman kontrol edin: ruble gövdesi, marka, aralık ve vites sayısı.
SRAM, vites sisteminizdeki organların aralıklarından bağımsız olarak sisteminizi tüm SRAM EAGLE bileşenler ile uyumlu hale getiren EAGLE teknolojisini sunar. Ancak yine de ruble ve aynakol dişlisinin biçimine ve dişlilerine bağlı olarak zinciri değiştirmek veya kısaltmak gerekebilir.

SRAM-RUBLE-10V

Yedek parçalar

Bazı bileşenleri değiştirmeniz mi gerekiyor? AM FIFTY S dağ bisikleti için tüm yedek parçalarımızı bulabilirsiniz.

ROCKRIDER XC 500 29" EAGLE LIGHT MAVİ

Yardıma mı ihtiyacınız var?

Kullanım kılavuzları

ROCKRIDER XC 500 29" EAGLE LIGHT MAVİ
Garanti kılavuzu

AM FIFTY S dağ bisikletiniz için kullanım kılavuzuna mı ihtiyacınız var?

FREN SİSTEMİ

Fren sistemi için kullanım kılavuzuna mı ihtiyacınız var?

SÜSPANSİYON

Maşa için kullanım kılavuzuna mı ihtiyacınız var?

VİTES SİSTEMİ

Vites sistemi için kullanım kılavuzuna mı ihtiyacınız var?

AMORTİSÖR

Amortisörünüz için kullanım kılavuzuna mı ihtiyacınız var?

KULLANIM KILAVUZLARI

Teleskopik sele borunuz için kullanım kılavuzuna mı ihtiyacınız var?

KULLANIM KILAVUZLARI

Kadronuz için sıkıştırma torklarına mı ihtiyacınız var?

ROCKRIDER XC 500 29" EAGLE LIGHT MAVİ

Taahhütlerimiz

Dağ bisikletinizin kadrosu, gidonu ve gidon boğazı, normal kullanım koşulları altında ROCKRIDER tarafından ömür boyu garantilidir.

Diğer bileşenler için garanti 2 yıldır.

İlk sürüşlerde bazı bileşenler hafifçe yerinden oynayabilir. Bu yüzden dağ bisikletinizi satın aldığınızdan itibaren 6 ay boyunca size ücretsiz bakım hizmeti sunuyoruz.

Fikriniz çok değerli!

Olumlu ya da olumsuz, görüşleriniz bizim için çok değerli. İşte görüşünüzün bu kadar önemli olmasının nedeni:

  • Kendinizi ifade edin


    İstediğiniz zaman kendinizi ifade etmeniz için

    Müşteriler yorumlarıyla ürün kalitesi hakkındaki düşüncelerini ifade ederler!

  • Yardım etmek

    Diğer sporlara yardım etmek için

    Görüşleriniz, ne satın alacaklarını seçerken diğer sporculara faydalı olacaktır!

  • İyileştirmek

    Ürünlerimizin iyileştirilmesine katkı sağlamak için

    Yeni ürünlerimizin tasarımını geliştirmek için geri bildirimlerinizi kullanıyoruz!