İlk kullanım
Dağ bisikletini hazırlama
REF: 8400335
2018
Dağ bisikletiyle ilk gezintilerini yapanlar için tasarlandı. Doğada küçük engelleri aşarak bisiklete binin ve eğlenin.
Her şeyden önce rahatlık: antrenman sırasında rahat hissetmeniz için yükseltilmiş pozisyonlu CGF kadro, 80 mm süspansiyon, FLEX sele borulu ERGOFIT hamak sele, 27,5 inç jantlar (XS boyda 26 inç").
Dağ bisikletini hazırlama
Önerilen ortalama lastik hava basıncı 2,0 bar'dır.
Daha fazla konfor ve hakimiyet sağlamak istiyorsanız VE/VEYA ağırlığınız 70 kg’den azsa, lastik hava basıncı değerini 1,8 bar'ın (önerilen minimum basınç) altına düşmeden %10 azaltabilirsiniz, ancak bu durum engebeli arazide lastiğin patlama riskini artıracaktır.
Lastik havasını düzenli olarak kontrol edin.
Gidonunuzun varsayılan ayarı en yüksek konuma (sırtınızın en dik şekilde durduğu, yani en rahat pozisyon) ayarlanmıştır.
Daha yüksek aerodinamik ve pedal çevirme performansı için gidonunuzu alçaltarak duruşunuzu biraz uzatabilirsiniz (sırtın daha eğimli, yani daha sportif olduğu pozisyon).
Bunu yapmak için, videoda belirtilen adımları izleyip bisikletin gidon boğazının altında bulunan spacerları oynatmanız yeterlidir.
Gidonu nasıl hizalayacağınızı görmek için bu videoyu izleyin.
SUNTOUR XCT maşasında 2 öngerilim ayarlanabilir sıkma mekanizması vardır.
2 mekanizma birbirinden bağımsız çalışır.
Artık ilk sürüşünüzü yapabilirsiniz. İlk mekanizma tamamen vidalandığında öngerilim seviyesi yeterli değilse, ikinci mekanizma ile ayarınızı yapın.
Sertliği artırmak için mekanizmayı saat yönünde çevirin, azaltmak içinse saat yönünün tersine çevirin.
Ayrıca, siyah jantlar ile fren pabuçları arasındaki ilk temasın ciddi bir gürültüye neden olabileceğini bilmelisiniz.
Ayrıca, siyah jantlar ile fren pabuçları arasındaki ilk temasın ciddi bir gürültüye neden olabileceğini bilmelisiniz. Endişelenmeyin... sürüş sırasında yaptığınız frenle jantlar ince bir kauçuk ile sarınacak ve söz konusu gürültüyü ortadan kaldıracaktır.
Selenin yüksekliğini nasıl ayarlayacağınızı görmek için bu videoyu izleyin.
Fren kollarını nasıl ayarlayacağınızı görmek için bu videoyu izleyin.
Pedalları nasıl değiştireceğinizi görmek için bu videoyu izleyin.
Bu amaca uygun V-Brake fren teknolojisine sahip ST 100 dağ bisikleti ilk sürüşlerini yapanlar için tasarlandı.
Ne yazık ki, maşayı (ön fren için) ve kadroyu (arka fren için) değiştirmeden bisikletinize disk fren takamazsınız.
Lastik patlaması, zincir atması veya diğer aksilikleri önlemek için dağ bisikleti gezilerinize kendinizi uygun şekilde hazırlayın. İşte size bazı teknik aksiliklerden kurtulmanıza yardımcı olabilecek ürünlerden bir derleme.
İlk sürüşlerde bisikletin birçok parçası kendiliğinden hareket edecek ve yerine oturacaktır.
Bu durum, montaj sırasında jant tellerinin bükülmesiyle oluşan gıcırtı sesi için de geçerlidir.
Bisikletinizde daha dayanıklı olan çift katlı jantlar (tekerleklerin içinde) kullanılmıştır. Bu şekilde tekerleklerde yamulma ve yalpalama meydana gelmez.
Yamulması durumunda, DECATHLON atölyelerimizden biri ile iletişime geçerek bu ufak sorunun ücretsiz bir şekilde düzeltilmesini talep edin:
1- Bisikletin satın alındığı tarihten itibaren ilk 6 ay ücretsiz hizmet kapsamındadır
2- Eğer yaptırdıysanız 1 XX’lik hasar sigortası kapsamındadır (2 yıl geçerlidir)
Ailelere mesaj: Genç sürücüler arasında popüler olan bazı teknik hareketler (arka jant üzerinde sürme, patinaj, atlamalar, vb), çok sık tekrarlanması durumunda bisikletin arka jant göbeğinin oynamasına ve jantların yamulmasına neden olabilir.
Bu hareketlerin sıklıkla yapıldığını fark ettiğinizde çocuğunuzu oluşacak sorunlara karşı uyarmanız gerekmektedir.
Ne yazık ki, lastik patlaması durumu hepimizin başına gelebilir.
- Arazi (dikenler, çalılar, cam, çivi vb.)
1- Yapılacak en kolay şey jantınıza dokunmadan, geçici olarak fayda sağlaması adına
Borunun ucunu patlak lastiğin sibopuna takın (sibop aşağı tarafa gelecek şekilde) ve bırakmadan köpüğü sıkın. Lastik tekrardan şeklini alır ve dayanıklı hale gelir, böylece endişe duymadan yolunuza devam edebilirsiniz
2- Eğer 1 XX'lik hasar sigortası yaptırdıysanız, tekerleğinizin onarımını DECATHLON atölyelerimizden birinde sürekli olarak yaptırabilirsiniz
3- Bir iç lastiği kendiniz onarmak veya değiştirmek isterseniz ise aşağıdaki eğitim videolarını izleyin.
Maşanızı “yumuşatmak” için yapılan çeşitli işlemler:
1- Sertlik ayarını kontrol edin: “MAŞA SERTLİĞİNİ AYARLAMA” bölümüne gidin
2- Temel bakım işlemlerini uygulayın: maşanın bakımı sadece bir yağ tüpü ile düzenli olarak yapılabilir. Bu işlemi yapmak için maşa tacına birkaç damla yağ damlatın ve yağın kaplamanın içine girmesi için maşayı hareket ettirin.
3- Atölyede eksiksiz bir bakım yapın.
Ön vites geçişini yeniden sağlamak için yapılan çeşitli işlemler:
1/ Aktarıcı kablosunu ve dış kablolarını kontrol edin: Yanlış yerleştirilmiş fren kablosu bağlantı parçaları, arka aktarıcı kablonun hareketini engelleyebilir ve vites değişimlerine neden olabilir.
Eğer bir fren kablosu bağlantı parçası yanlış yerleştirilmişse elinizle düzeltebilirsiniz.
2/ Vites kolu çevrildikten sonra bile aktarıcı hareket etmiyorsa, kablo ve fren kabloları muhtemelen sıkışmıştır. Kablo ve fren kablolarının değiştirilmesi gerekir.
"VİTES SİSTEMİ KABLOSUNU DEĞİŞTİRME" bölümündeki videoyu izleyerek kendiniz değiştirebilir veya MTB’nizi bir DECATHLON atölyesine götürebilirsiniz.
HATIRLATMA : satın aldığınız ilk 6 ay içerisinde bisikletinizin tüm ayarlarının ücretsiz tam bakımı yapılır.
NOT: MTB'nizi düzenli olarak ıslak veya çamurlu koşullarda kullanıyorsanız veya bol suyla yıkıyorsanız, kablo ve fren kablolarının daha sık değiştirilmesi gerekecektir. Kirler fren kablosunun içine girdiği için bisikleti tazyikli suyla yıkamamanızı öneririz.
Arka vites geçişini yeniden sağlamak için yapılan çeşitli işlemler:
1/ Kablo ve fren kablosunu kontrol edin:
1a. Yanlış yerleştirilmiş fren kablosu bağlantı parçaları, arka aktarıcı kablonun hareketini engelleyebilir ve vites değişimlerine neden olabilir. Eğer bir fren kablosu bağlantı parçası yanlış yerleştirilmişse elinizle düzeltebilirsiniz.
1b. Vites kolu çevrildikten sonra bile aktarıcı hareket etmiyorsa, kablo ve fren kabloları muhtemelen sıkışmıştır. Kablo ve fren kablolarının değiştirilmesi gerekir.
"VİTES SİSTEMİ KABLOSUNU DEĞİŞTİRME "bölümündeki videoyu izleyerek kendiniz değiştirebilir veya MTB’nizi bir DECATHLON atölyesine götürebilirsiniz.
2/ Kadro kulağının bükülmediğinden emin olun: bükülmüş kadro kulağı, aktarıcının yanlış konumlanmasına ve doğru şekilde çalışmamasına neden olur. Bisikletin arkasına geçin ve aktarıcının konumuna bakın.
Eğer kadro kulağı bükülmüşse, değiştirmek için bir DECATHLON atölyesine gidin.
HATIRLATMA: satın aldığınız ilk 6 ay içerisinde bisikletinizin tüm ayarlarının ücretsiz tam bakımı yapılır.
NOT: MTB'nizi düzenli olarak ıslak veya çamurlu koşullarda kullanıyorsanız veya bol suyla yıkıyorsanız, kablo ve fren kablolarının daha sık değiştirilmesi gerekecektir. Kirler fren kablosunun içine girdiği için bisikleti tazyikli suyla yıkamamanızı öneririz.
Fren yapmadan önce fren kolunuz gevşiyor ve/veya gidona değiyorsa:
Fren kolunun gergin ama çok da sert olmaması için sıkma mekanizmasını ve kontra somununu yeterli düzeyde gevşetin. İstediğiniz gerginliği ayarladıktan sonra, ayarı sabitlemek için kontra somununu fren koluna karşı gelecek şekilde sıkın.
Zinciriniz mi attı? Onarmak için iki seçeneğiniz mevcuttur:
1- Onarımı kendiniz yapmak için bu videoyu izleyin ancak işlem için bir zincir baklasına ve bir zincir baklası anahtarına ihtiyacınız var.
2- Bu işlemin teknisyenlerimiz tarafından yapılması için DECATHLON atölyelerimizden birine gidin.
Süspansiyonlu maşa için ideal çalışma aralığı +5 °C'nin üzerindedir.
Bu sıcaklık değerinin altındaki bir değer, süspansiyonun kilitlenene kadar sertleşmesine neden olur, ancak zarar vermez.
Sıcaklık +5 °C'nin üzerine çıkar çıkmaz normal çalışmaya devam eder.
Bununla birlikte, bir arıza fark ederseniz veya maşanın durumu hakkında şüpheleriniz varsa, dağ bisikletinizin kapsamlı bir şekilde incelenmesi için en yakın DECATHLON atölyesine gidin.
Bu videoda onarımların nasıl yapıldığını ve parçaların nasıl değiştiğini görebilirsiniz.
- Arka tekerleğin takılması/sökülmesi - Patlağın onarımı
- İç lastiğin değişimi - Gidon yüksekliğinin ayarlanması
- Zincirin onarımı - Kadro kulağının değişimi
Daha fazla video içeriği bulunan Youtube kanalımıza bir göz atın.
Bisikletinizi düzgün şekilde temizlemek için bir temizlik ürünü, bir sünger ve fırça temin edin.
Temizlik ürünlerini uygulamadan önce bisikleti su ile yıkayın.
Ardından ürünün etkili olması için sünger ve fırça kullanın.
Bisikleti durulamadan önce iyice temizlendiğinden emin olun.
Mekanik bileşenlere zarar vermemek için durulama işlemini belli bir mesafeden yapın.
Son olarak, bisikletinizi temiz, yumuşak ve kuru olan bir bezle kurulayın.
Vites sistemini temizlemek ve yağlamak için bir kutu yağ çözücü, uygun bir fırça ve bir yağlayıcı temin edin.
İlk adım, üzerine yağ sıçramasını önlemek için diskinizi temiz bir bezle korumaktır.
Ardından tüm vites sistemine yağ çözücü uygulayın ve ruble, zincir ve aktarıcı gövdesini fırçalayın.
Belli bir mesafeden durulamaya başlamadan önce birkaç dakika bekletin.
Yağlama aşamasına geçmeden önce vites siteminin kurumasını bekleyin.
Yağlayıcıyı çalkalayın ve daha etkili olması için zincirin iç kısmına uygulayın.
Vites sistemi kablosu kirli, paslı veya hasarlı mı ya da vites geçişleri zor, sert veya düzensiz mi?
Bu durumda vites sistemi kablosunun değişmesi gerekir! Değiştirmek için kendinize bir pense, tornavida, kablo kesici, alyan anahtarı ve yeni bir aktarıcı kablo ve fren kablosu seti alın.
İlk olarak, kabloyu fren kablosundan çıkarın. Vites kolu kapağını çıkarın ve vitesi sona getirin, daha sonra tüm kabloyu ve fren kablosunu çıkaracak şekilde kabloyu kesin.
MTB’ye göre fren kablosunun uzunluğunu belirleyin, kesin ve uç kapaklarını yerleştirin. Kabloyu artık takabilirsiniz.
Kabloyu vites koluna takın ve fren kablosunun içinden geçirin. İşlem tamamlandığında, vites kolundaki kapağı yerine yerleştirin ve kabloyu arka aktarıcıya takın. Vites sisteminin ayarında, eğer vitesi yukarı çevirirken zorlanıyorsa kabloyu sıkın veya aşağı çevirirken zorlanıyorsa kabloyu gevşetin.
İşiniz bittiğinde, kabloyu kesin ve penseyle uç kapağını kablonun ucuna takın.
Arka jantı nasıl sökeceğinizi öğrenmek için bu videoyu izleyin.
Bir patlağı onarmak için şu ürünleri kullanın: bir pompa, bir kova su, bir bez ve bir iç lastik seti.
İç lastiğe biraz hava basıncı uygulayın. Patlağın yerini tespit etmek için iç lastiği suya batırın.
Deliğin yerini tespit ettikten sonra, iç lastiği bezle kurulayın ve setle birlikte verilen zımpara kağıdını kullanarak zımparalama aşamasına geçin.
Bu şekilde, yapıştırıcı iç lastiğe daha kolay yapışır ve maksimum tutuş sağlar.
Yapıştırıcıyı deliğin etrafına bolca sürün ve 3-5 dakika bekleyin.
Ardından, yamayı deliğin üzerine yapıştırın ve birkaç dakika bekletin.
Daha sonra iç lastiği lastiğe yeniden takabilirsiniz!
Zinciri değiştirmek için şu ürünleri kullanın: bir zincir baklası anahtarı, yeni bir zincir ve zincir baklası.
Zinciri son dişliye ve en küçük aynakol yaprağına yerleştirin.
İlk olarak, zincir baklası aleti kullanarak zincir baklasını sökün, ardından eski zinciri vites sisteminden çıkarın.
İdeal uzunluğu daha kolay belirlemek için yeni zinciri son dişlilere ve en küçük aynakol yaprağına yerleştirin.
Zincir, aktarıcının üst tekerleğinin makarasına yakın ve aynı hizada olmalıdır.
Uzunluğu ayarladıktan sonra, zincir baklası anahtarıyla zinciri kesin.
Son olarak, zincir baklasını zincire takın ve üst kısmına yerleştirmek için aynakolu çevirin ve elinizle ideal konuma getirin.
Fren pabuçlarını nasıl değiştireceğinizi görmek için bu videoyu izleyin.
Bazı parçaları değiştirmeniz mi gerekiyor? ST 100 Gri Dağ Bisikleti için tüm yedek parçalarımızı bulabilirsiniz.
ROCKRIDER, dağ bisikletinizin gövde, gidon ve gidon boğazını normal kullanım koşulları altında ömür boyu garanti altına alır.
Diğer bileşenler için garanti süresi 2 yıldır.
İlk sürüşlerde bazı bileşenler hafifçe yerinden oynayabilir. Bu yüzden dağ bisikletinizi satın aldığınızdan itibaren 6 ay boyunca size ücretsiz bakım hizmeti sunuyoruz.