ROCKRIDER ST 100 DAĞ BİSİKLETİ Sarı 8400336

REF: 8400336

ROCKRIDER ST 100 DAĞ BİSİKLETİ SARI

2018

Dağ bisikletiyle ilk gezintilerini yapanlar için tasarlandı. Doğada küçük engelleri aşarak bisiklete binin ve eğlenin.

Her şeyden önce rahatlık: antrenman sırasında rahat hissetmeniz için yükseltilmiş pozisyonlu CGF kadro, 80 mm süspansiyon, FLEX sele borulu ERGOFIT hamak sele, 27,5 inç jantlar (XS boyda 26 inç").

Rockrider St 100 dağ bisikletinin tanıtımı

ROCKRIDER ST 100 DAĞ BİSİKLETİ

İlk kullanım

Dağ bisikletini hazırlama

Lastiklerin şişirilmesi

Önerilen ortalama lastik hava basıncı 2,0 bar'dır.

Daha fazla konfor ve hakimiyet sağlamak istiyorsanız VE/VEYA ağırlığınız 70 kg’den azsa, lastik hava basıncı değerini 1,8 bar'ın (önerilen minimum basınç) altına düşmeden %10 azaltabilirsiniz, ancak bu durum engebeli arazide lastiğin patlama riskini artıracaktır.

Lastik havasını düzenli olarak kontrol edin.

ROCKRIDER ST 100 DAĞ BİSİKLETİ lastiklerin hava basıncı

Gidon yüksekliğini ayarlama

Gidonunuzun varsayılan ayarı en yüksek konuma (sırtınızın en yüksekte olduğu, yani en rahat pozisyon) ayarlanmıştır.

Daha aerodinamik ve push-pull verimliliği için gidonunuzu indirip pozisyonunuzu biraz uzatabilirsiniz (sırtın daha eğimli, yani daha sportif olduğu pozisyon).

Bunu yapmak için, videoda belirtilen adımları izleyip bisikletin gidon boğazının altında bulunan spacerları oynatmanız yeterlidir.

GİDON YÜKSEKLİĞİNİ NASIL AYARLAYABİLİRİM?

Gidonu hizalama

Gidonu nasıl hizalayacağınızı görmek için bu videoyu izleyin.

ROCKRIDER-ST540-DAĞ-BİSİKLETİ-GİDONU-HİZALAMA

Maşa sertliğini ayarlama

SUNTOUR XCT maşasında 2 öngerilim ayarlanabilir sıkma mekanizması vardır.

2 mekanizma birbirinden bağımsız çalışır.

Artık ilk sürüşünüzü yapabilirsiniz. İlk mekanizma tamamen vidalandığında öngerilim seviyesi yeterli değilse, ikinci mekanizma ile ayarınızı yapın.

Sertliği artırmak için mekanizmayı saat yönünde çevirin, azaltmak içinse saat yönünün tersine çevirin.

ROCKRIDER ST 100 DAĞ BİSİKLETİ maşayı ayarlama
Fren rodajı yapma

V-brake fren pabuçlarının verimliliği için dikkate alınması gereken bir alıştırma süresi yoktur.

Ayrıca, siyah jantlar ile fren pabuçları arasındaki ilk temasın ciddi bir gürültüye neden olabileceğini bilmelisiniz.

Endişelenmeyin... sürüş sırasında yaptığınız frenle jantlar ince bir kauçuk ile sarınacak ve söz konusu gürültüyü ortadan kaldıracaktır.

Sele yüksekliğini ayarlama

Selenin yüksekliğini nasıl ayarlayacağınızı görmek için bu videoyu izleyin.

GİDON YÜKSEKLİĞİNİ NASIL AYARLAYABİLİRİM?

Fren kollarını ayarlama

Fren kollarını nasıl ayarlayacağınızı görmek için bu videoyu izleyin.

ROCKRIDER-ST540-DAĞ-BİSİKLETİ-FREN-KOLLARINI-AYARLAMA

Pedalları değiştirme

Pedalları nasıl değiştireceğinizi görmek için bu videoyu izleyin.

ROCKRIDER-DAĞ-BİSİKLETİ-PEDALLARI-DEĞİŞTİRME

Disk fren takmak mümkün mü?

Bu amaca uygun V-Brake fren teknolojisine sahip ST 100 dağ bisikleti ilk sürüşlerini yapanlar için tasarlandı.

Ne yazık ki, maşayı (ön fren için) ve kadroyu (arka fren için) değiştirmeden bisikletinize disk fren takamazsınız.

rockrider-st520-dağ-bisikleti-ekipmanları

Aksiliklere karşı hazır olma

Lastik patlaması, zincir atması veya diğer aksilikleri önlemek için dağ bisikleti gezilerinize kendinizi uygun şekilde hazırlayın. İşte size bazı teknik aksiliklerden kurtulmanıza yardımcı olabilecek ürünlerden bir derleme.  

Bir sorunum var

Jantım yalpalıyor

İlk sürüşlerde bisikletin birçok parçası kendiliğinden hareket edecek ve yerine oturacaktır.

Bu durum, montaj sırasında jant tellerinin bükülmesiyle oluşan gıcırtı sesi için de geçerlidir.

Bisikletinizde daha dayanıklı olan çift katlı jantlar (tekerleklerin içinde) kullanılmıştır. Bu şekilde tekerleklerde yamulma ve yalpalama meydana gelmez.

Yamulması durumunda, DECATHLON atölyelerimizden biri ile iletişime geçerek bu ufak sorunun ücretsiz bir şekilde düzeltilmesini talep edin:

1- Bisikletin satın alındığı tarihten itibaren ilk 6 ay ücretsiz hizmet kapsamındadır

2- Eğer yaptırdıysanız 1 XX’lik hasar sigortası kapsamındadır (2 yıl geçerlidir)

Ailelere mesaj: Genç sürücüler arasında popüler olan bazı teknik hareketler (arka jant üzerinde sürme, patinaj, atlamalar, vb), çok sık tekrarlanması durumunda bisikletin arka jant göbeğinin oynamasına ve jantların yamulmasına neden olabilir.

Bu hareketlerin sıklıkla yapıldığını fark ettiğinizde çocuğunuzu oluşacak sorunlara karşı uyarmanız gerekmektedir.

ROCKRIDER ST 100 DAĞ BİSİKLETİ jantın dönmesi ve yalpalaması
Lastiğim patladı

Ne yazık ki, lastik patlaması durumu hepimizi derinden etkiler.

- Arazi (dikenler, çalılar, cam, çivi vb.)

- Veya bisikletin kullanımı (engebelerde: taşlar, basamaklar, kaldırımlar, çukurlar, vb.) çoğunlukla delinme (küçük delik) veya sıkışma (birbirine yakın küçük çatlaklar) yoluyla lastik patlamasına neden olur. Ancak, lastik patlaması daha sık yaşanırsa, bu durum şu şekilde açıklanabilir:

- Fabrikalarımızda yapılan yanlış montaj sonucu jant teli başının iç lastiği delmesi

- Uyumlu olmayan bir lastik veya iç lastik (gözenekli)

- İlk lastik patlamasının kötü onarılması sonucu jant veya lastikte kalan yabancı bir cisim (diken, cam, metal çip, vb.). Bu nedenle, onarımı gerçekleştirmeden önce patlağın doğru şekilde tespit edilmesi ve yabancı cisimlerin çıkarılması önemlidir.Bir lastiği nasıl söküp takacağınızı ve iç lastiği nasıl onaracağınızı veya değiştireceğinizi bilmiyor musunuz?

1- Yapılacak en kolay şey jantınıza dokunmadan, geçici olarak fayda sağlaması adına
koruyucu bir onarım spreyi
kullanmaktır: Borunun ucunu patlak lastiğin sibopuna takın (sibop aşağı tarafa gelecek şekilde) ve bırakmadan köpüğü sıkın. Lastik tekrardan şeklini alır ve dayanıklı hale gelir, böylece endişe duymadan yolunuza devam edebilirsiniz

2- Eğer 1 XX'lik hasar sigortası yaptırdıysanız, tekerleğinizin onarımını DECATHLON atölyelerimizden birinde sürekli olarak yaptırabilirsiniz

3- Bir iç lastiği kendiniz onarmak veya değiştirmek isterseniz ise aşağıdaki eğitim videolarını izleyin.

ROCKRIDER ST 100 DAĞ BİSİKLETİ Lastik Patlaması
Bisikletin maşası çok sert

Maşanızı "yumuşatmak" için yapılan çeşitli işlemler:

1- Sertlik ayarını kontrol edin: "MAŞA SERTLİĞİNİ AYARLAMA" bölümüne gidin

2- Temel bakım işlemlerini uygulayın: Maşanın bakımı sadece bir yağ tüpü ile düzenli olarak yapılabilir. Bu işlemi yapmak için maşa tacına birkaç damla yağ damlatın ve yağın kaplamanın içine girmesi için maşayı hareket ettirin.

3- Atölyede eksiksiz bir bakım yapın.

MAŞA-SERTLİĞİNİ-AYARLAMA-ROCKRIDER-ST540-DAĞ BİSİKLETİ

Ön vites geçişi düzgün çalışmıyor

Ön vites geçişini yeniden sağlamak için yapılan çeşitli işlemler:

1/ Kablo ve fren kablosunu kontrol edin: Yanlış yerleştirilmiş fren kablosu bağlantı parçaları, arka aktarıcı kablonun hareketini engelleyebilir ve vites değişimlerine neden olabilir.

Eğer bir fren kablosu bağlantı parçası yanlış yerleştirilmişse elinizle düzeltebilirsiniz.


2/ Vites kolu çevrildikten sonra bile aktarıcı hareket etmiyorsa, kablo ve fren kabloları muhtemelen sıkışmıştır. Kablo ve fren kablolarının değiştirilmesi gerekir.
"VİTES SİSTEMİ KABLOSUNU DEĞİŞTİRME bölümündeki videoyu izleyerek kendiniz değiştirebilir veya MTB’nizi bir DECATHLON atölyesine götürebilirsiniz."

HATIRLATMA : Satın aldığınız ilk 6 ay içerisinde bisikletinizin tüm ayarlarının ücretsiz tam bakımı yapılır.

NOT: Dağ bisikletinizi düzenli olarak ıslak veya çamurlu koşullarda kullanıyorsanız veya bol suyla yıkıyorsanız, kablo ve fren kablolarının daha sık değiştirilmesi gerekir. Kirler fren kablosunun içine girdiği için bisikleti tazyikli suyla yıkamamanızı öneririz.

ROCKRIDER ST 100 DAĞ BİSİKLETİ ön frenleri ayarlama
Arka vites geçişi düzgün çalışmıyor

Arka vites geçişini yeniden sağlamak için yapılan çeşitli işlemler:

1/ Kablo ve fren kablosunu kontrol edin:

1a. Yanlış yerleştirilmiş fren kablosu bağlantı parçaları, arka aktarıcı kablonun hareketini engelleyebilir ve vites değişimlerine neden olabilir. Eğer bir fren kablosu bağlantı parçası yanlış yerleştirilmişse elinizle düzeltebilirsiniz.

1b. Vites kolu çevrildikten sonra bile aktarıcı hareket etmiyorsa, kablo ve fren kabloları muhtemelen sıkışmıştır. Kablo ve fren kablolarının değiştirilmesi gerekir.

"VİTES SİSTEMİ KABLOSUNU DEĞİŞTİRME" bölümündeki videoyu izleyerek kendiniz değiştirebilir veya MTB’nizi bir DECATHLON atölyesine götürebilirsiniz.


2/ Kadro kulağının bükülmediğinden emin olun: Bükülmüş kadro kulağı, aktarıcının yanlış konumlanmasına ve doğru şekilde çalışmamasına neden olur. Bisikletin arkasına geçin ve aktarıcının konumuna bakın.
Eğer kadro kulağı bükülmüşse, değiştirmek için bir DECATHLON atölyesine gidin.

HATIRLATMA : Satın aldığınız ilk 6 ay içerisinde bisikletinizin tüm ayarlarının ücretsiz tam bakımı yapılır.

NOT: Dağ bisikletinizi düzenli olarak ıslak veya çamurlu koşullarda kullanıyorsanız veya bol suyla yıkıyorsanız, kablo ve fren kablolarının daha sık değiştirilmesi gerekir. Kirler fren kablosunun içine girdiği için bisikleti tazyikli suyla yıkamamanızı öneririz.

ROCKRIDER ST 100 DAĞ BİSİKLETİ arka frenleri ayarlama
Fren yapmadan önce fren kolu gidona değiyor

Fren yapmadan önce fren kolunuz gevşiyor ve/veya gidona değiyorsa:

Fren kolunun sıkı ama çok da sert olmaması için uygun kablo gerginliğine ulaşana kadar sıkma mekanizmasını ve kilit somununu gevşetin. İstediğiniz gerginliği ayarladıktan sonra, ayarı sabitlemek için kilit somununu fren koluna tamamen vidalayın.

Bu işlemin teknisyenlerimiz tarafından yapılması için DECATHLON atölyelerimizden birine gidin.

Zincirim koptu

Zinciriniz mi koptu? Onarmak için iki seçeneğiniz var:

1- Onarımı kendiniz yapmak için bu videoyu izleyin ancak işlem için bir zincir baklasına ve bir zincir baklası anahtarına ihtiyacınız var.

2- Bu işlemin teknisyenlerimiz tarafından yapılması için DECATHLON atölyelerimizden birine gidin.

ZİNCİRİN-ONARIMI

Frenlerden ses geliyor

Siyah jantlar ile fren pabuçları arasındaki ilk temasın ciddi bir gürültüye neden olabileceğini bilmelisiniz.
Endişelenmeyin... sürüş sırasında yaptığınız frenle jantlar ince bir kauçuk ile sarınacak ve söz konusu gürültüyü ortadan kaldıracaktır.

Maşam bozuldu ve oynuyor

Süspansiyonlu maşa için ideal kullanım aralığı +5 °C'nin üzerindedir.

Bu sıcaklık değerinin altındaki bir değer, süspansiyonun kilitlenene kadar sertleşmesine neden olur, ancak zarar vermez.

Sıcaklık +5 °'nin üzerine çıkar çıkmaz normal çalışmaya devam eder.

Bununla birlikte, bir arıza fark ederseniz veya maşanın durumu hakkında şüpheleriniz varsa, dağ bisikletinizin kapsamlı bir şekilde incelenmesi için en yakın DECATHLON atölyesine gidin.

Dağ bisikletimin bakımını yapıyorum

Dağ bisikletinin temizliği

Bisikletinizi düzgün şekilde temizlemek için bir temizlik ürünü, bir sünger ve fırça alın.

Temizlik ürünlerini uygulamadan önce bisikleti su ile yıkayın.

Ardından ürünün etkili olması için sünger ve fırça kullanın.

Bisikleti durulamadan önce iyice temizlendiğinden emin olun.

Mekanik bileşenlere zarar vermemek için durulama işlemini belli bir mesafeden yapın.

Son olarak, bisikletinizi temiz, yumuşak ve kuru olan bir bezle kurulayın.

DAĞ BİSİKLETİNİN TEMİZLİĞİ

Vites sisteminin temizliği ve yağlanması

Vites sistemini temizlemek ve yağlamak için bir kutu yağ çözücü, uygun bir fırça ve bir yağlayıcı alın.

Öncelikle, yağ sıçramaması için diskin üzerine temiz bir bez koyun.

Ardından tüm vites sistemine yağ çözücü uygulayın ve ruble, zincir ve aktarıcı gövdesini fırçalayın.

Durulamadan önce birkaç dakika bekletin.

Yağlama aşamasına geçmeden önce vites siteminin kurumasını bekleyin.

Yağlayıcıyı çalkalayın ve daha etkili olması için zincirin iç kısmına uygulayın.

VİTES SİSTEMİNİN TEMİZLİĞİ VE YAĞLANMASI

Vites sistemi kablosunun değişimi

Vites sistemi kablosu kirli, paslı veya hasarlı mı ya da vites geçişleri zor, sert veya düzensiz mi?

Bu durumda vites sistemi kablosunun değişmesi gerekir! Değiştirmek için kendinize bir pense, tornavida, kablo kesici, alyan anahtarı ve yeni bir aktarıcı kablo ve fren kablosu seti alın.

İlk olarak, kabloyu fren kablosundan çıkarın. Vites kolu kapağını çıkarın ve vitesi sona getirin, daha sonra tüm kabloyu ve fren kablosunu çıkaracak şekilde kabloyu kesin.

MTB’ye göre fren kablosunun uzunluğunu belirleyin, kesin ve uç kapaklarını yerleştirin. Kabloyu artık takabilirsiniz.

Kabloyu vites koluna takın ve fren kablosunun içinden geçirin. İşlem tamamlandığında, vites kolundaki kapağı yerine yerleştirin ve kabloyu arka aktarıcıya takın. Vites sisteminin ayarında, eğer vitesi yukarı çevirirken zorlanıyorsa kabloyu sıkın veya aşağı çevirirken zorlanıyorsa kabloyu gevşetin.

İşiniz bittiğinde, kabloyu kesin ve penseyle uç kapağını kablonun ucuna takın.

VİTES SİSTEMİ KABLOSUNUN DEĞİŞİMİ

Arka jantın sökülmesi

Arka jantı nasıl sökeceğinizi öğrenmek için bu videoyu izleyin.

ARKA JANTIN SÖKÜLMESİ

Patlağın onarımı

Bir patlağı onarmak için şu ürünleri kullanın: bir pompa, bir kova su, bir bez ve bir iç lastik seti.

İç lastiğe biraz hava basıncı uygulayın. Patlağın yerini tespit etmek için iç lastiği suya batırın.

Deliğin yerini tespit ettikten sonra, iç lastiği bezle kurulayın ve kitle birlikte verilen zımpara kağıdını kullanarak zımparalama aşamasına geçin.

Bu şekilde, yapıştırıcı iç lastiğe daha kolay yapışır ve maksimum tutuş sağlar.

Yapıştırıcıyı deliğin etrafına bolca sürün ve 3-5 dakika bekleyin.

Ardından, yamayı deliğin üzerine yapıştırın ve birkaç dakika bekletin.

Daha sonra iç lastiği lastiğe yeniden takabilirsiniz!  

PATLAĞIN ONARIMI

Zincir değişimi

Zinciri değiştirmek için şu ürünleri kullanın: bir zincir baklası anahtarı, yeni bir zincir ve zincir baklası.

Zinciri son dişliye ve en küçük aynakol yaprağına yerleştirin.

İlk olarak, zincir baklası aleti kullanarak zincir baklasını sökün, ardından eski zinciri vites sisteminden çıkarın.

İdeal uzunluğu daha kolay belirlemek için yeni zinciri son dişlilere ve en küçük aynakol yaprağına yerleştirin.

Zincir, aktarıcının üst jantın makarasına yakın ve aynı hizada olmalıdır.

Uzunluğu ayarladıktan sonra, zincir baklası anahtarıyla zinciri kesin.

Son olarak, zincir baklasını zincire takın ve üst kısmına yerleştirmek için aynakolu çevirin ve elinizle ideal konuma getirin.

ZİNCİR DEĞİŞİMİ

Fren pabuçlarının değişimi

Fren pabuçlarını nasıl değiştireceğinizi öğrenmek için bu videoyu izleyin.

FREN PABUÇLARININ DEĞİŞİMİ

Uyumlu aksesuarlar

ROCKRIDER ST 100 DAĞ BİSİKLETİ uyumlu aksesuarlar
Dağ bisikleti çamurluk seti

ROCKRIDER ST 100 için DAĞ BİSİKLETİ ÇAMURLUK KİTİ alın

dağ bisikleti çamurluk seti
500 bisiklet ayaklığı

ROCKRIDER ST 100 için 500 BİSİKLET AYAKLIĞI alın

500 BİSİKLET AYAKLIĞI
500 matara kafesi siyah

ROCKRIDER ST 100 için 500 SİYAH MATARA KAFESİ alın

500 MATARA KAFESİ SİYAH
500 onesecondclip portbagaj

ROCKRIDER ST 100 için 500 ONESECONDCLIP PORTBAGAJ alın

500 ONESECONDCLIP PORTBAGAJ
100 Kadroya Takılabilen Çocuk Koltuğu

ROCKRIDER ST 100 için 100 KADROYA TAKILABİLEN ÇOCUK KOLTUĞU alın

100 Kadroya Takılabilen Çocuk Koltuğu
ROCKRIDER DAĞ BİSİKLETİ ST 100 Sarı

Yedek parçalar

Bazı bileşenleri değiştirmeniz mi gerekiyor? ST 100 dağ bisikleti için tüm yedek parçalarımızı bulabilirsiniz.

Dağ bisikletinizi ilk günkü haline getirin!

Dekoratif çıkartmalarınız zarar mı gördü? Bileşenlerden biri çıkartmasız standart bir parça ile mi değiştirildi?
DECATHLON atölyesinde dağ bisikletiniz için en orijinal çıkartmaları bulun!

Teknisyenlerimiz dağ bisikletiniz için çıkartmaları yerinde basabilir ve doğrudan üzerine yapıştırabilir.

ROCKRIDER DAĞ BİSİKLETİ ST 100 Sarı

Yardıma mı ihtiyacınız var?

Kullanım kılavuzları

ROCKRIDER DAĞ BİSİKLETİ ST 100 Sarı
ROCKRIDER DAĞ BİSİKLETİ ST 100 Sarı

ST 100 DAĞ BİSİKLETİNİZ İÇİN KULLANIM KILAVUZUNA MI İHTİYACINIZ VAR?

KULLANIM KILAVUZLARI

MAŞA İÇİN KULLANIM KILAVUZUNA MI İHTİYACINIZ VAR?

KULLANIM KILAVUZLARI

VİTES SİSTEMİ İÇİN KULLANIM KILAVUZUNA MI İHTİYACINIZ VAR?

ROCKRIDER DAĞ BİSİKLETİ ST 100 Sarı

Taahhütlerimiz

Dağ bisikletinizin kadrosu, gidonu ve gidon boğazı, normal kullanım koşulları altında ROCKRIDER tarafından ömür boyu garantilidir.

Diğer bileşenler için garanti süresi 2 yıldır.

İlk pedal vuruşlarında bazı bileşenler hafifçe yerinden oynayabilir. Bu yüzden dağ bisikletinizi satın aldıktan itibaren 6 ay boyunca size ücretsiz bakım hizmeti sunuyoruz.