ROCKRIDER XC 100 DAĞ BİSİKLETİ

REF: 8616937

ROCKRIDER XC 100 DEORE 29 DAĞ BİSİKLETİ"

2021

Bu dağ bisikleti Cross Country (XC) dağ bisikleti ile antrenman yapanlar için tasarlandı.

Uygun fiyatlı, XC'ye uygun ilk dağ bisikletiniz. %100 Shimano montaj!

Rockrider xc 100 dağ bisikletinin tanıtımı

ROCKRIDER XC 100 DAĞ BİSİKLETİ

İlk kullanım

Xc 100 bisikletimi nasıl kutudan çıkarırım ve kurulumunu yaparım

Dağ bisikletiniz size %80’i monte edilmiş halde gelir. Bir birçok avantaj sağlar:
-Bisiklet daha iyi korunur
-Daha küçük bir kututaşımayı kolaylaştırır
-Aynı anda daha fazla bisiklet taşınabilir ve karbon ayak izi azaltılabilir.

Montajı çok kolay! Montaj kılavuzundan faydalanarak videoyu takip edebilirsiniz!

Fren rodajı yapma

Bisikletiniz atölyeden çıktığında fren balataları ve rotoru yenidir, bu nedenle fren performansı düşmüştür. Soğuk havalarda ve sürekli yapılan sert frenleme (örneğin yokuş aşağı) fren balatalarının aşırı ısınmasına ve "buzlanmasına" neden olabilir.

Frenleri kullanılamaz hale getiren bu durumdan kaçınmak için fren rodajı yapmanızı öneririz. Fren başına yaklaşık on kez frene basıldıktan sonra rodaj yapılmış olur. Frenleme, her seferinde sadece bir fren kullanarak jantı kilitlemeden 25 km/s'den 5 km/s'ye ani bir şekilde yavaşlamak anlamına gelir.

Balataların üzerinde ince, pürüzsüz, parlak bir tabaka görünüyorsa, muhtemelen buzlanmışlardır. Bu sorunu düzeltmek ve atmaktan kaçınmak için, nispeten ince bir zımpara kağıdı (p120) ile hafifçe zımparalayarak buzlanmayı giderebilirsiniz. Balataları zımparalarken eldiven ve maske takmayı unutmayın. Son olarak, fren balatalarınızı yeniden takın ve yeni bir rodaj yapın.

FREN RODAJI YAPMA
Tubeless lastiklerimin lastik basıncının belirlenmesi

TUBELESS, lastiğin işlevinden en iyi şekilde yararlanmanın iyi bir yöntemidir. Basıncı tüp tipinde bir lastiğe göre daha düşüktür (yaklaşık yarım bar). Lastik "karkası" zeminle daha az şişirilmiş şekilde temas edecektir. Hem de iç lastik tarafından engellenmeden.

Tubeless lastiklerde amaç basıncı düşürmektir, böylece engel üzerinden geçerken jant yere değmeden lastikten en iyi şekilde yararlanabilirsiniz.

Jantlarınız karbondan yapılmışsa, TUBELESS aksam üzerinde 3 bar basıncı aşmamaya dikkat edin, çünkü deforme olabilirler.

Profesyonel örnek: Tüm ekipmanı ile 73 kg ağırlığında olan Joseph DE POORTERE, engebeli arazide kuru koşullarda 29" inç lastiklerini önde 1,5 bar ve arkada 1,8 bar, ıslak koşullarda ise önde 1,3 bar ve arkada 1,6 bar şişiriyor.

Doğru şişirilmiş bir lastik, yaptığınız sporun önemli bir parçasıdır. Lastik havasını düzenli olarak kontrol etmeyi unutmayın.

TUBELESS LASTİKLERİN LASTİK BASINCININ BELİRLENMESİ
Lastikleri tubeless sisteme dönüştürme

İç lastiklerinizin patlama veya sıkışma riskini azaltmak, yol tutuşunu ve rahatlığı artırmak için dağ bisikleti lastiğinizi TUBELESS sisteme dönüştürebilirsiniz. Jantlarınız ve lastikleriniz (HUTCHINSON KRAKEN) Tubeless Ready uyumludur, yani su sızdırmaz jant bandı zaten takılıdır ve lastik Tubeless uyumludur. İhtiyacınız olan tek şey bir çift PRESTA tubeless valf ve koruyucu sıvıdır (patlak önleyici). Herhangi bir potansiyel patlama durumunda kendinizi korumak için eldiven ve gözlük takmayı unutmayın.

Jantlarınızı Tubeless hale getirmek için, şu adımları izleyin:

1. Jantı sökün
2. Orijinal lastiği ve iç lastiği janttan çıkarın
3. Jant bandının iyi yapıştığını ve kabarcık veya kesik olmadığını kontrol edin
4. TUBELESS PRESTA valfini içeriden jant deliğine yerleştirin
5. 90 ml koruyucu (patlak önleyici) sıvı dökün:
6. Orijinal TUBELESS lastiğini takın
7. Lastik janta değene kadar tekerleği şişirin. Dikkat karbon jantlara zarar verebileceğinden, asla 3 bar basıncı aşmayın.

İşlem yapamayacağınız kadar hassassa, en yakın DECATHLON atölyesine başvurun.

Maşa ayarını belirleme

Maşanızın
sürüş tarzınıza, araziye ve zevkinize, ancak her şeyden önce kilonuza uyacak şekilde ayarlanması gerekir. Kilonuza uygun önerilen basınç sol maşanın kaplamasında bulunabilir.

Basınç, SAG olarak adlandırılan ve sürücünün üzerine bindiğinde süspansiyon sapmasının yüzdesini belirlemek için kullanılır. Daha yumuşak bir sürüş veya daha fazla rahatlık için yüksek bir SAG (%20 ila %25 arasında) tercih edilir. Daha rekabetçi, yüksek performanslı antrenman için, daha sert bir doku tercih ediyoruz (%15 ila %20 arasında).

Sekme süspansiyonun bir darbeyi emdikten sonra ilk konumuna dönme hızını belirler. Sekmeyi fiziksel koşullarınıza ve sürüş seviyenize göre ayarlamanızı öneririz. Sekme ayarlayıcısı maşanın sağ kılıfının altında bulunur (resme bakın).

Artık maşanız için önerilen ayarları belirlediğinize göre, "MAŞAMIN AYARLANMASI" bölümüne göz atabilirsiniz.

MAŞANIN AYARLANMASI
Maşamın SAG ayarını yapma

Maşanız için istediğiniz ayarlara karar verdikten sonra, size eşlik edecek birine, süspansiyon için yüksek basınçlı bir pompaya, bir cetvele veya mezuraya ihtiyacınız olacaktır.

Öncelikle, süspansiyonunuzu maşa kaplamasında önerilen ayarlara göre şişirin. Daha sonra yanınızdaki kişiden dağ bisikletini sabitlemesini isteyin, böylece siz bisiklete binebilirsiniz. Bisiklet üzerinde dengelendikten sonra vidanın uzunluğunu ölçün. Eğer ölçü 80 mm ise, bu vidaların kaplamaya 20 mm girdiği anlamına gelir. Başka bir deyişle, %20’lik bir SAG değerine sahipsiniz (100x20%=20). SAG değerini artırmak için süspansiyon basıncınızı düşürün ve düşürmek için süspansiyonunuzu biraz daha şişirin.

NOT: Valf kapağının sadece valfi tozdan korumak için orada bulunduğunu ve süspansiyon basıncını hiçbir şekilde muhafaza etmediğini lütfen unutmayın. Bu yüzden çok sıkı vidalamaya gerek yoktur!

MAŞAMIN SAG AYARINI YAPMA

Dağ bisikletimin bakımını yapıyorum

Sporunuzu daha keyifli hale getirmek için dağ bisikletinizin bakımını yapmak, bileşenlerin kullanım ömrünü uzatmak çok önemlidir. Temiz bir bisikletin estetik görüntüsünün yanı sıra, bakımının ihmal edilmesi kazalara yol açabilecek bir dizi soruna neden olabilir: sıkışmış kablolar, pas, sızıntı, erken aşınma...

Doğru bakım sportif faaliyetlerinize fayda sağlayacak, bileşenlerinizin ömrünü uzatacak ve bisikletiniz çevre üzerinde daha az etki yaratacaktır.

İlk sürüşlerde bazı bileşenler hafifçe yerinden oynayabilir.
Bu yüzden dağ bisikletinizi satın aldıktan itibaren 6 ay boyunca size ücretsiz bakım hizmeti sunuyoruz.

Dağ bisikletimi nasıl temizlemeliyim?

Dağ bisikletinizi düzgün şekilde temizlemek için bir temizlik ürünü, bir sünger ve fırça temin edin.

Temizlik ürünlerini uygulamadan önce bisikleti su ile yıkayın. Ardından ürünün etkili olması için sünger ve fırça kullanın. Bisikleti durulamadan önce ürünün etki ettiğinden emin olun.
Mekanik bileşenlere zarar vermemek için durulama işlemi belli bir mesafeden yapılmalıdır.
Son olarak, bisikletinizi temiz, yumuşak ve kuru olan bir bezle kurulayın.

Aynı zamanda yüksek basınçlı bir temizleyici kullanmaktan da kaçınmalısınız, çünkü su bilyeli rulmanlara nüfuz edebilir ve dağ bisikletinize kalıcı olarak zarar verebilir.

Fren balatalarını değiştirme

Değiştirmek için şu ürünleri kullanın: fren balataları, düz uçlu bir tornavida ve 3 mm alyan anahtarı.

İlk olarak jantı çıkarın. Ardından balataları ayırmak için büyük bir tornavida kullanın ve pistonları orijinal konumlarına geri getirin.

Balataları yerinde tutan pimi çekin ve vidaları sökün, ardından balataları yuvalarından çıkarın. Geri çekme yayını aralarına yerleştirerek yeni balataları hazırlayın.

Yeni balataları fren kaliperine yerleştirin ardından pimi ve vidaları takarak işlemi tamamlayın.

Jantı yeniden takabilir, sonra balataları birleştirmek için frenlerinizi yaklaşık on kez sıkabilirsiniz. Son olarak, balataların düzgün bir şekilde oturduğundan ve diske sürtünmediğinden emin olmak için görsel olarak kontrol edin. Yeni fren balatalarınızın rodajını yapmayı unutmayın.

Hidrolik disk kaliperinin ayarlanması

Bu işlemi yapabilmek için 5 mm'lik bir alyan anahtarına ihtiyacınız var.

Fren kaliperini sökün ve fren kolunu çevirin. Kaliperi 6,8 Nm’ye kadar tekrar vidalamadan önce fren kolunun çalışır vaziyette olması gerekir.

Ardından, disk ve balataların hala temas edip etmediğini kontrol edin.

HİDROLİK DİSK KALİPERİNİN AYARLANMASI

Fren sistemimin havasını alma

Fren kolunuz gevşekse ve/veya fren yapmadan önce gidonla temas ediyorsa, fren sisteminizin havasını almanız gerekir. En iyi fren performansını korumak için yılda bir kez frenlerinizin havasını almanızı öneririz.

Bu işlemi teknisyenlerimiz tarafından yaptırmak için DECATHLON atölyelerimizden birini ziyaret edin.

Fren sistemimin havasını alma
Maşamın bakımı

Maşa bir dağ bisikletinde en yoğun kullanılan bileşenlerden biridir ve teknik arazide rahatlık ve tam güvenlik sağlamak için dikkatli bir şekilde bakımı yapılmalıdır. Bu nedenle maşanıza düzenli olarak bakım yapmanızı öneririz.

Maşalarınızın olabildiğince uzun ömürlü olmasını sağlamak için bir takım bakım kontrolleri yapmanız gerekir:

Her gezintiden sonra kirlenme önleyici vidalardaki ve bağlantılardaki tozları temizlemeyi unutmayın. Bu, kaplamaya kir girmesi riskini en aza indirecektir. Bağlantıların kurumasını önlemek için Teflon yağlayıcı da ekleyebilirsiniz. Bununla beraber, toz birikmesini önlemek için fazlalıkları silin.

Sonraki iki bakım, maşanın sökülmesini gerektirdiğinden daha karmaşıktır. Kendinize güvenmiyorsanız veya doğru aletlere sahip değilseniz, dağ bisikletinizi DECATHLON atölyelerimizden birine bırakabilirsiniz. Teknisyenlerimiz bakımı sizin için yapacaktır. Kendiniz yapmak istiyorsanız, sayfanın altındaki NOTLAR bölümünde maşanız için kullanım kılavuzuna bakabilirsiniz.

50 saatlik antrenmandan sonra, yağlama sıvısı, köpük ve bağlantıların değiştirilmesi gibi temel bakımlar yapabilirsiniz. Bu bakım maşanın sökülmesini gerektirir. Kendinize güvenmiyorsanız veya doğru aletlere sahip değilseniz, dağ bisikletinizi DECATHLON atölyelerimizden birine bırakabilirsiniz. Aksi takdirde, sayfanın alt tarafındaki KULLANIM KILAVUZLARI bölümde maşanızın bakım kılavuzuna bakabilirsiniz.

200 saatlik antrenmandan sonra, bütün bağlantıların, yağlama sıvısının ve amortisör kartuşundaki yağın değiştirilmesi de dahil olmak üzere maşanıza tam bakım yapabilirsiniz.

Maşa-MANITOU
Zincir aşınmasını kontrol edin

Aşınmış zincir yetersiz vites geçişine ve ruble ile aynakol dişlisinin erken aşınmasına neden olur.

Aşınmayı test eden cihazı kullanarak zincirinizdeki aşınmayı kontrol edebilirsiniz. Test cihazı üzerindeki arkalığı zincir üzerindeki iki bakla arasına yerleştirin ve zincirin diğer tarafını zincirin üzerine bırakın. İki bakla arasında tamamen çökerse, zincir aşınmış anlamına gelir ve rubleye ve aynakol dişlisine zarar vermemek için hızla değiştirilmesi gerekir.

Bu nedenle, 11 veya 12 vitesli rubleler için %50 aşınmadan sonra zincirinizi değiştirmenizi öneririz. Bu oran %75'in üzerindeyse zinciri, rubleyi VE aynakol dişlisini değiştirmeniz gerekir; bu yüzden vites sisteminizin erken aşınmasını önlemek için zincirinizi düzenli olarak değiştirmeniz en iyisidir.

Zincir test cihazı

Dağ bisikletimi onarıyorum

Dağ bisikleti antrenmanı zaman zaman zorlayıcı ortamın kırılmalara yol açabileceği zor bir spordur.
Mükemmel bir bakım yapılsa bile, bazı bileşenler yaygın şekilde bozulabilir.

Çoğu bisiklet onarımı nispeten kolaydır ve bunları gerçekleştirmenize yardımcı olacağız.
Bununla birlikte, kendinizi rahat hissetmiyorsanız veya doğru aletlere sahip değilseniz, teknisyenlerimizin çerçevenizi tamir etmekten memnuniyet duyacağı bir DECATHLON atölyesine gidin.

Dağ bisikletinizi tamir etmek, lastik patlaması, zincir kırılması veya diğer aksilikleri önlemek için dağ bisikletinizi uygun şekilde hazırlamayı unutmayın.
Bazı aletler sadece bisiklet parçalarına özeldir (zincir anahtarı, ruble sökme anahtarı, vb.) ve diğerleri daha yaygındır (alyan anahtarları, pense, vb.).
Burada, dağ bisikletinizin bakımı ve onarımı söz konusu olduğunda çok yardımcı olacak ürünlerden bir derleme bulunmaktadır.

Tüp tipi patlağın onarımı

Bir patlağı onarmak için şu ürünleri kullanın: bir pompa, bir kova su, bir bez ve bir iç lastik seti.

İç lastiğe biraz hava basıncı uygulayın. Deliğin yerini tespit etmek için iç lastiği suyun içinden ya da ağzınızla üfleyerek havanın çıktığını hissedebilir ve deliğin yerini tespit edebilirsiniz.

Deliğin yerini tespit ettikten sonra, iç lastiği bezle kurulayın ve setle birlikte verilen zımpara kağıdını kullanarak zımparalama aşamasına geçin. Bu şekilde, yapıştırıcı iç lastiğe daha kolay yapışır ve maksimum tutuş sağlar.

Yapıştırıcıyı deliğin etrafına bolca sürün ve 3 ila 5 dakika bekleyin.

Ardından, yamayı deliğin üzerine yapıştırın ve birkaç dakika bekletin.

Daha sonra iç lastiği lastiğe yeniden takabilirsiniz!

ROCKRIDER XC 500 29" EAGLE LIGHT MAVİ

Tubeless patlağın onarımı

TUBELESS lastiği onarmak için şu adımları izleyin:

1/ Yabancı maddeyi lastikten çıkarın.
2/ Yapıştırıcı kaplı rayba ile deliği temizleyin.
3/ Fitili fitil anahtarına sokun. Hava sızdırmazlığını garanti eden şey bu olduğundan basınç uygulamaktan çekinmeyin!
4/ Fitili ve fitil anahtarını yapıştırıcı ile kaplayın.
5/ Fitilin yarısını lastiğin deliğine sokun.
6/ Fitili anahtardan yavaşça çıkarın.
7/ Fitili lastik karkasından 3 mm kesin.

Bu onarım 6 mm'ye kadar olan küçük patlaklar için mümkündür, fakat patlak daha büyük ise lastiği değiştirmek en iyisidir.  

TUBELESS ONARIM SETİ
Jantı düzeltme

Engellerin üzerinden geçerken jant tellerinizdeki gerilim değişebilir ve jantınız bükülebilir.

İlk sürüşlerde bisikletin birçok parçası kendiliğinden hareket edeceğini ve yerine oturacağını unutmayın. Örneğin, jant tellerinin “çatırdadığını” duyabilirsiniz. Bu çatırdamalar, kurulum sırasında oluşan artık kavisten kaynaklanmaktadır. Ancak, jant yamuk olmamalıdır. Ancak böyle bir durumda, DECATHLON atölyelerimizden birinde 6 aylık ücretsiz kontrolünüzden yararlanarak bu küçük yamukluğun yeniden ayarlanmasını sağlayın.

Jantı kendi başınıza sökmek için en azından bir jant teli anahtarına ve opsiyonel olarak bir merkezleme ayağına ve bir hizalama göstergesine ihtiyacınız olacaktır.

Bisikletinizi bir bisiklet standına yerleştirin veya sele üzerinde ters çevirin. Jantı sökün ve lastiği ve iç lastiği çıkarın. Lastiği bisiklete (veya merkezleme sehpasına) takmadan jantı yeniden monte edin, sonra janta bakacak şekilde durun. Jantı döndürün ve bisiklet kadrosuna göre doğru şekilde dönüp dönmediğini kontrol edin. Jant düşey eksene göre yukarı veya aşağı hareket ediyor gibi görünüyorsa, bir "atlama" olduğunu, jant yatay eksende salınıyor gibi görünüyorsa, bir "yalpalama"

olduğunu söyleriz. Bu durumu düzeltmek için yalpalamadaki veya atlamadaki jant teli gerginliğini sıkmanız veya gevşetmeniz yeterlidir. Jantınızı düzeltmek için DECATHLON atölyelerimizden birine başvurabilirsiniz.

Vites sistemi kabloları ve fren kablolarını değiştirme

Arka vites geçişleri düzgün olmuyorsa ve vites kolunuz düzgün tepki vermiyorsa, kablolar ve fren kablolarınız sıkışmış olabilir.

Ardından vitesin sorunsuzca değişmesi için bunları değiştirmeniz gerekir. DECATHLON atölyelerimizden birinde bir teknisyen çağırabilir veya bu videoyu izleyerek değişimi kendiniz yapabilirsiniz.

NOT: Dağ bisikletinizi düzenli olarak ıslak veya çamurlu koşullarda kullanıyorsanız veya bol suyla yıkıyorsanız, kablo ve fren kablolarının daha sık değiştirilmesi gerekir. Kirler fren kablosunun içine girdiği için bisikleti tazyikli suyla yıkamamanızı öneririz.

VİTES SİSTEMİ KABLOSUNU DEĞİŞTİRME

Kadro kulağı değişimi

Bükülmüş kadro kulağı, aktarıcının yanlış konumlanmasına ve doğru şekilde çalışmamasına neden olur.

Bisikletin arkasına geçin ve aktarıcının konumuna bakın.
Kadro kulağı büküldüyse veya kırıldıysa, değiştirmek için bir DECATHLON atölyesine gidin veya bu videoyu izleyerek kendiniz değiştirin.

ROCKRIDER-DAĞ-BİSİKLETİ-KADRO-KULAĞI

Zincirimi onarma veya değiştirme

Zinciriniz mi koptu? Onarımı kendiniz yapmak için bu videoyu izleyin veya bu işlemin teknisyenlerimiz tarafından yapılması için DECATHLON atölyelerimizden birine gidin.

Eğer kendiniz yapmak istiyorsanız, lütfen şunları yanınızda bulundurun: bir zincir baklası anahtarı, zincir baklası pensesi, yeni bir zincir ve zincir baklası.

Zinciri son dişlinin üzerine yerleştirin. İlk olarak, zincir takılabilir pensesi veya zincir baklası aleti kullanarak zincir baklasını sökün, ardından eski zinciri vites sisteminden çıkarın. İdeal uzunluğu daha kolay belirlemek için yeni zinciri son dişlilere ve en küçük aynakol yaprağına yerleştirin. Zincir, aktarıcının üst jantın makarasına yakın ve aynı hizada olmalıdır. Uzunluğu ayarladıktan sonra, zincir baklası anahtarıyla zinciri kesin.

Son olarak, zincir baklasını zincire takın ve üst kısmına yerleştirmek için aynakolu çevirin ve elinizle ideal konuma getirin.

32 dişli aynakol dişlisi ve 11x51 rubleye sahip orijinal montajlı bu XC 100 dağ bisikletinde zincir 114 baklaya sahiptir (57 erkek/dişi çifti).

Dağ bisikleti gezilerinizde yanınıza bir zincir baklası almayı unutmayın. Zincir kırılırsa, yerinde kolayca onarabilirsiniz.

Rublemi değiştirme

Rublenizin aşınmasını kontrol etmek için dişlilerinizin durumuna bakmanız yeterlidir. Dişliler keskinse, ruble değiştirilmelidir. Yıpranmış bir zincirin rublede daha fazla aşınmaya neden olacağını unutmayın, dolayısıyla zincirinizin durumunu düzenli olarak kontrol edin.

Rubleninizin bir DECATHLON atölyesinde değiştirilmesini sağlayabilir veya işlemi kendiniz yapabilirsiniz.

Bunu yapmak için uyumlu bir ruble sökme anahtarına (bu durumda bir SHIMANO ruble sökme anahtarı) ve bir zincir anahtarına ihtiyacınız olacaktır. Arka jantı çıkarın ve zincir anahtarınızı rublenin dönüşünü engellemek için yeterince büyük bir dişliye yerleştirin. Ardından ruble sökme anahtarını rublenin ortasına yerleştirin ve anahtarla dönüşü engellerken bir anahtar kullanarak rubleyi sökün. Rubleniz artık janttan ayrılmıştır ve kolayca çıkarabilirsiniz.

Bu yeni rubleyi takmadan önce, freewheel gövdesini iyice temizleyin. Potansiyel başka bir sökmeyi kolaylaştırmak için olukları hafifçe yağlayabilirsiniz. Yeni rublenizi freewheel gövdesine yerleştirin ve tümünü sıkın. Aşırı sıkmanıza gerek yoktur, eğer bir tork anahtarınız varsa sıkmak için 40Nm'ye ayarlayabilirsiniz.

SRAM-RUBLE-10V

Yedek parçalar

Bazı bileşenleri değiştirmeniz mi gerekiyor? XC 100 dağ bisikleti için tüm yedek parçalarımızı bulabilirsiniz.

Kullanım kılavuzları

ROCKRIDER XC 500 29" EAGLE LIGHT MAVİ
Garanti kılavuzu

XC 100 dağ Bisikletiniz için kullanım kılavuzuna mı ihtiyacınız var?

ROCKRIDER DAĞ BİSİKLETİ

Taahhütlerimiz

Dağ bisikletinizin kadrosu, gidonu ve gidon boğazı, normal kullanım koşulları altında ROCKRIDER tarafından ömür boyu garantilidir.

Diğer bileşenler için garanti süresi 2 yıldır.

İlk sürüşlerde bazı bileşenler hafifçe yerinden oynayabilir. Bu yüzden dağ bisikletinizi satın aldığınızdan itibaren 6 ay boyunca size ücretsiz bakım hizmeti sunuyoruz.