decathlon BMX

REF: 8404855

WIPE 100 20 İNÇ BMX

2020

Sokakta, şehir modüllerinde ve engebeli zeminlerde BMX kullanmaya başlamak isteyen gençler (8-14 yaş / 1m30-1m60) için tasarlandı.

Bu BMX'in kurulumu, bakımı ve onarımının yanı sıra uyumlu tüm aksesuarlar ve yedek parçaları hakkında tavsiyelere ulaşabilirsiniz.  

Terminoloji

Miller

Mil, BMX bisikletinizin jant göbeğine takılan bir borudur. Bisikletçilerin modüller, raylar ve alçak duvarların üzerinden "grinder" (kayma) yapmasının yanı sıra düz zeminde birden fazla figür sergilemesini sağlayacak. Bilmeyenlerin düşündüğünün aksine, miller sadece bisikletinize fazladan bir yolcu almak için kullanılan ayak dayama yerleri değildir!

decathlon bmx
Rotor

Klasik bir bisiklette frenler, fren kolunu kalipere bağlayan bir fren kablosu ve bir dış kablo ile çalıştırılır. Gidonla daha fazla figür sergileme imkanı sunmak için freestyle BMX'ler, etkili frenleme yapmayı koruyarak gidonu sınırsız şekilde döndürmeyi sağlayan bir fren sistemine sahiptir. Bu mekanizmada iki parçaya ayrılmış kablo, bir rotor ve gidon seviyesine yerleştirilmiş iki sabitleme plakası kullanılmıştır. Rotor, gidon boğazının altına monte edilen ve iki sabitleme plakası arasında yer alan rulmanlı bir parçadır. Böylece, gidonunuzun konumu ve gidonu kaç kere çevirdiğiniz farketmeksizin aynı şekilde fren yapmanızı sağlar. Bu Wipe 100 BMX'in bir rotoru yoktur, ancak sıkıştırılamaz bir fren kablosuna sahiptir.

decathlon bmx rotoru
Sıkıştırılamaz fren kabloları

"Sıkıştırılamaz" bir fren kablosundan daha uzun olan sıkıştırılamaz bir fren kablosu, aynı frenleme gücünü koruyarak gidonun 2 tur veya 720° (sınırsız şekilde döndürmenizi sağlayan rotorun aksine) dönmesini sağlar. Bu teknoloji, kendini geliştirmiş profesyonel bisikletçiler tarafından rotoru değiştirmek için kullanılır!  

Sıkıştırılamaz fren kablosu
V-brake kaliperleri

 

V-Brake freni, sağ ve solda birer tane olmak üzere iki kaliperden oluşur. Körükler tarafından orta bölüme bağlanırlar. Jantı daha kolay sökmek için fren kablo borusunu çıkararak fren kaliperlerini gevşetebilirsiniz.

V-brake kaliperleri
Fren dış kablo borusu

 

Fren dış kablo borusu, fren kablosunu V-brake kaliperine yönlendirmek için kullanılan paslanmaz çelikten yapılmış bir parçadır. Bu fren dış kablo borusunun açısı, etkili bir frenleme için en iyi kablo geçişini ayarlamayı sağlayacak şekilde seçilmiştir. Eğer kırılırsa yenisiyle değiştirilebilir.

bisiklet fren dış kablo borusu

İlk kullanım

İlk sürüşten önce sele yüksekliği doğru şekilde nasıl ayarlanır?

Sele borusunun ve gidonun yüksekliğini çocuğun vücut yapısına uygun olarak ayarlamak önemlidir.Güvenlik nedeniyle, sele borusu ve gidon üzerindeki minimum yerleştirme işareti asla görünmemelidir (minimum yerleştirme sınırını aşmadığınızdan emin olun).

Genellikle BMX üzerinde ayakta pedal çeviririz. Atlamalar ve figürler sırasında hareketleri engellememek için mümkün olduğunca fazla alana ihtiyacımız vardır. Bu yüzden BMX seleleri genellikle alçaktır.

 

YÜKSEKLİK: Daha keyifli bir sürüş için dinamik hareketlerinizi kolaylaştırın ve başlangıç figürlerinizi (bunny up, manual, bus driver vb.) sergileyin. Rahat bir sürüş için selenizi alçak şekilde ayarlamayı tercih edin. BMX'inizi yalnızca dolaşmak için kullanıyorsanız ya da çocuğunuz arkadaşlarıyla eğlenmek için kullanıyorsa, oturarak pedal çevirmek için daha yüksek bir sele ayarlaması yapılabilir. Elbette bu pozisyonlar arasında dilediğiniz gibi geçiş yapabilirsiniz.

 

GERİYE ÇEKME: BMX bisikletinizde seleyi geriye doğru çekmek, sele ile gidon arasında boşluk oluşturur. Bu, figürler sırasında bacaklarınızı geçirebilmeniz için uygundur ancak selenizi bacaklarınızın arasına almanızı (bus driver) gerektiren diğer figürleri gerçekleştirirken sorun yaratabilir.

Bmx'te gidonumu doğru şekilde nasıl ayarlayabilirim?  

Gidonunuzu doğru ayarlamak, bisiklet sürmeniz ve her türlü arazide BMX antrenmanı yapmanız için doğru pozisyonu seçmek anlamına gelir. Dizleriniz gidonunuza mı vuruyor? Bu normal değildir. Bunun nedeni gidonun düzgün ayarlanmamış olması veya BMX'inizin size küçük gelmesi olabilir. BMX bisikletlerinin bile çocuklar, gençler ve yetişkinler için farklı boyutları vardır.



İLERİ Mİ GERİ Mİ?

Bir BMX için temel gidon ayarı maşaya paraleldir (veya bu hizaya yakındır). Hassasiyet ve konfor arasında iyi bir uyum sunar ve aynı zamanda en işlevsel pozisyondur. Çok ileride olan gidonlar BMX'inizi daha hassas ve dengesiz hale getirecektir, bu da çocuklar için tehlikeli olabilir. Bisikletçinin bisiklet üzerindeki ağırlığı da çok ileriye doğru ve kötü bir şekilde dağıtılacaktır. Gidonunuzu çok geriye (kendinize doğru) çekmek, ayakta pedal çevirmenizi ve figürlerinizi gerçekleştirmenizi zorlaştıracaktır! Ancak maşa hizasında hafifçe kendinize doğru olan bir gidon, sürüşünüzü daha rahat hale getirir. Gidonunuzu nasıl ayarlayacağınızı bilmiyorsanız, birkaç alyan anahtarı alın ve bunları maşaya paralel olarak yerleştirin, ardından ayarı test edin. Daha sonra test edebilir ve ideal pozisyonunuzu bulana kadar gidonunuzu ileri veya geri hareket ettirebilirsiniz.

 

GENİŞLİK

Genişlik ayarlanamasa da BMX gidonları doğru boyutta kesilir. Gidonun genişliği kabaca omuzlarınızın genişliği ile aynıdır. Doğru genişliği bulmak için kollarınızı gidona doğru düz bir şekilde uzatın ve ardından gidonu tutun. Bu şekilde elleriniz gidon üzerinde ideal pozisyonda durur. Çok geniş bir gidon sırt ağrısına neden olabilirken, çok dar bir gidon oldukça dengesiz olacaktır.

 

YÜKSEKLİK

Yükseklik ayarlanamaz. Öte yandan, gidonunuzu yükseltmek ve pozisyonunuzu iyileştirmek için gidon boğazının altına spacer yerleştirebilirsiniz. Gidon boğazının, maşaya sıkıca bağlı olmasına dikkat edin. Gidonunuzu yükseltmek için ikinci çözüm ise basitçe gidonunuzu değiştirmektir... Tüm vücut yapılarına uygun birden fazla boy bulunmaktadır.

 

Fren pabuçlarının doğru şekilde ayarlandığından nasıl emin olabilirim?

 

Frenlerinizin etkinliğini test etmek için çocuk BMX'ini gidondan tutarak sürün. Arka fren için sağ kolu veya ön fren için sol kolu kullanın. Bu işlemin ardından test edilen jant durdurulmalıdır. Fren pabuçları jant kenarlarına sürtünmemelidir.

Frenin tutmadığını veya jantın sürtündüğünü fark ettiğiniz takdirde yapabilecekleriniz: Fren kolunun önünde bir sıkma mekanizması bulunur. Sıkma mekanizmasını saat yönünde çevirdiğinizde freni sıkıca kapatacaktır (= daha güçlü frenleme). Mekanizmayı saat yönünün tersine çevirirseniz, freni gevşetecektir (= daha az frenleme ve pabuçların janttan uzaklaşması).

Fren ayarının doğruluğunu düzenli olarak kontrol etmek önemlidir.

 

v-brake frenler nasıl ayarlanır

Bmx lastiklerini hangi basınçta şişirmeliyim?

Önerilen basınç, bisiklet lastiğinin her birinin kenarında her zaman yazılı olur. Lastiklerinizi, lastik kenarında belirtilen basınca göre şişirmenizi tavsiye ediyoruz. Bu BMX için basınç 2,5 bar ve 4 bar arasında olmalıdır. Lastik basıncının 3,5 bar olmasını öneriyoruz.

Bu basınç, lastiğin türüne göre değişiklik gösterebilir. Lastiğin kaymazlığı, özellikle dönüşler ve inişler sırasında büyük ölçüde zorlanır.

Uyumlu aksesuarlar

1. Miller
Milleri bmx üzerine nasıl takabilirim?
Milleri bmx üzerine nasıl takabilirim
2. Siyah bmx elcikleri
2. Siyah ve sarı bmx elcikleri
3. Bmx için lastikler: kırmızı, sarı, siyah...

Bmx'in bakımını yapıyorum

Bmx'imin bakımını nasıl yaparım?

BMX bisikleti "sökmek, temizlemek, yağlamak ve korumak" için All in One tipi bir ürün kullanabilirsiniz (Decathlon mağazalarında mevcuttur). Çok kullanışlı, hepsi bir arada olan bir üründür. BMX bisikletin zincirini yağlamak için pedalı kullanarak zinciri döndürün ve boydan boya "spreyi"sıkın. Daha sonra birkaç dakika kurumaya bırakın. Zincirin çok kirli olduğu durumlarda tamamını silin ve/veya fırçalayın ardından bir kez daha "All In One" spreyi sıkın. Önerimiz: Fren pabuçlarınıza, fren balatalarınıza ve jantınızın fren yüzeyine temastan etmekten kaçının.

Bisikletinizi uzun süre koruyun: Düzenli bir uygulama, paslanma riskini ortadan kaldırır.

24-inç-dağ-bisikletinin-zincirleri-nasıl-yağlanır

Fren pabuçlarını nasıl değiştireceğim?

V-Brake fren pabuçları yedek parçalar bölümünde satılmaktadır. Pabuçları değiştirmek için bu eğitim videosunda yer alan aşamaları takip edin.

v fren pabuçlarını nasıl değiştireceğim

Lastiklerin iyi durumda olup olmadığını nasıl kontrol edeceğim?

Her sürüşten önce bisikletin lastiklerinin durumunu kontrol etmek önemlidir.

Eğer sönmüşse, delik olup olmadığını kontrol edin. Bunun için lastiği maksimum seviyede yeniden şişirin. Hızlı bir şekilde havası inerse, iç lastiği değiştirmek veya onarmak için jantı çıkarmanız ve ardından lastiği sökmeniz gerekir.

Eğer havası yavaşça iniyorsa, lastiğin yüzeyinde diken veya cam parçası olup olmadığını kontrol edin. Daha sonra, iç lastiği değiştirmek veya onarmak için dikeni veya cam parçasını dikkatlice lastikten çekip önce jantı ardından da lastiği sökmelisiniz.

PÜF NOKTASI: İç lastikte bulunan deliğin yerini daha kolay tespit etmek için bir pompa kullanarak iç lastiği yeniden şişirin ve suyun (lavabo, leğen, küvet vb.) içine daldırın. İç lastiği, tüm kısımları yavaş yavaş sudan geçirecek şekilde döndürdüğünüzde delinmiş yerinden kabarcıkların çıktığını göreceksiniz. Eğer sönük değilse, lastiğin uygun basınçta olup olmadığını kontrol etmenizi öneriyoruz (yukarıdaki bölüme bakın).

 

BİLİYOR MUYDUNUZ? Kauçuk bileşenin kullanım ömrü, kullanım ve saklama koşullarına da bağlıdır. Eğer lastik yüzeyinde çatlakların oluştuğunu fark ederseniz, yeni bir lastik ile değiştirmenizi öneririz.  

Lastiklerin iyi durumda olup olmadığını nasıl kontrol edeceğim?


Her sürüşten önce bisikletin lastiklerinin durumunu kontrol etmek önemlidir.
Eğer sönmüşse, delik olup olmadığına bakın. Bunun için lastiği maksimum seviyede yeniden şişirin.

Hızlı bir şekilde havası inerse, iç lastiği değiştirmek veya onarmak için jantı çıkarmanız ve ardından lastiği sökmeniz gerekir.

Eğer havası yavaşça iniyorsa, lastiğin yüzeyinde diken veya cam parçası olup olmadığını kontrol edin. Daha sonra, iç lastiği değiştirmek veya onarmak için dikeni veya cam parçasını dikkatlice lastikten çekip önce jantı ardından da lastiği sökmelisiniz.



Eğer sönük değilse, lastiğin uygun basınçta olup olmadığını kontrol etmenizi öneriyoruz (yukarıdaki bölüme bakın).



BİLİYOR MUYDUNUZ? Kauçuk bileşenin kullanım ömrü, kullanım ve saklama koşullarına da bağlıdır. Eğer lastik yüzeyinde çatlakların oluştuğunu fark ederseniz, yeni bir lastik ile değiştirmenizi öneririz.  

Bmx'imi nasıl yıkarım?

BMX'in kirlendiğini (çamur, yağmur, toz vb.) fark ederseniz, gerektiğinde hafifçe temizlemekten çekinmeyin.

Eğer üzeri tozlandıysa kuru bir bez yardımı ile kolayca silebilirsiniz. Çamur veya başka inatçı lekeler varsa, bunları bir kova sıcak su ve sünger yardımıyla (veya nemli bir bezle) sabun veya bisiklet şampuanı kullanarak temizleyebilirsiniz. Bisikletin kirli olan yerlerini (gövde, maşa, gidon, tekerlek) temizleyebilirsiniz.

 

BİLİYOR MUYDUNUZ?

Çocuk bisikletlerini yüksek basınçlı temizleyiciler ile temizlemenizi kesinlikle önermiyoruz: Bazı bileşenlerin (furş yatağı, göbek...) işlevleri zarar görerek çocuğunuzu tehlikeye atabilir.

İşiniz bittiğinde tek yapmanız gereken kuru bir bez ile silerek bisikletinizin paslanmasını önlemektir. Bisikletinizin hareketli parçalarını tekrar yağlamayı unutmayın (zincir, göbek, furş yatağı)

Bisikletimi nasıl muhafaza edebilirim?

Bisikletinizi kuru bir yerde muhafaza etmenizi öneriyoruz. Neme maruz kalmadığından emin olmanız gerekir.

Çocuk bisikletinin kullanım ömrü, bakım ve muhafaza etme şekline bağlıdır.

Bulunduğu ortam koşulları ne kadar nemli ve tuzlu (deniz havası) olursa, çocuk bisikleti o kadar fazla paslanır ve kullanım ömrü kısalır. Bu nedenle temiz ve kuru halde, nemden uzak bir yerde muhafaza edilmesi önemlidir.

Küçük bir sorunum var

Lastik patlarsa ne yapmalıyım? iç lastiği nasıl değiştirebilirim?

Lastiğinizin patlaması durumunda, jantlara zarar vermemek için en kısa sürede güvenli bir yerde durun.

Bisikletinizi sele ve gidonun üzerinde ters çevirin.

Jantın geçmesi için frenleri gevşetmeniz gereklidir. Bunu yapmak için, V-brake fren kaliperlerinin üst kısmını sıkın ve boruyu çıkarın.

Ön jantı maşadan sökmeniz ve ardından iç lastiği değiştirmeniz yeterlidir (açıklayıcı videoyu izleyin).

Arka jant için ise, aktarıcıyı en küçük dişli konumuna getirin. Jantı gevşetin ve iç lastiği değiştirin (açıklayıcı videoyu izleyin).



Son çözüm olarak, delinmiş iç lastikleri alet kullanmadan onarmak için patlama önleyici spreyi sıkabilirsiniz (yırtılmış iç lastikler için uygun değildir).  

Çocuk dağ bisikletinin iç lastiğini nasıl değiştirebilirim?

Fren kolu gidona temas ediyor. Ne yapmalıyım?

Fren kolu çok gevşek, sarkık ve gidona çok kolayca değiyorsa fren kablosunun gerginliğini fren kolu üzerinde bulunan sıkma mekanizması yardımıyla aşağıdaki videoda gösterildiği şekilde ayarlayın.

 

Fren kolunun sıkı ama çok da sert olmaması için uygun kablo gerginliğine ulaşana kadar sıkma mekanizmasını ve kilit somununu gevşetin.

İstediğiniz gerginliği ayarladıktan sonra, ayarı sabitlemek için kilit somununu fren koluna tamamen vidalayın.  

Kullanım kılavuzu

Btwin taahhütlerimiz

BMX bisikletinizin kadrosu, gidonu ve gidon boğazı, normal kullanım koşulları altında BTWIN tarafından ömür boyu garantilidir.

Diğer bileşenler için garanti süresi 2 yıldır.

İlk sürüşlerde bazı bileşenler hafifçe yerinden oynayabilir. Bu yüzden BMX bisikletinizi satın aldığınızdan itibaren 6 ay boyunca size ücretsiz bakım hizmeti sunuyoruz.